Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
Gaat erg goed, pastasaus wecken Helaas had ik maar een paar potjes. Volgend jaar gaan we OMKOMEN in de tomaten

Kennen jullie dat? Niet 'vroeger was alles beter' maar: 'volgend jaar is alles beter'.

Ja dat vind ik een hele goeie Zo denk ik ook altijd; je leert steeds bij en wordt vanzelf handiger in alles; dus dan gaat alles ook beter het volgend jaar. Ik denk dat ik mijn tuintje maar zo ga dopen:

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin

Geplaatst:

Pasta met broccoli"kruim" uit de vriezer...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De eerste spruitjes! En wat waren ze lekker. Effe doen alsof ik al heel oud ben: VROEGER....toen waren spruiten lekker....de laatste jaren echt niet, ik at ze nog wel, maar vond ze maar zozo. Wat een enorm verschil met de spruitjes zo van de plant geplukt! Ze smaakten weer als vroeger!Ik was eigenlijk niet van plan om nog spruitjes te zetten volgend seizoen, heb nu 4 planten,nemen best veel plek in, en echt heel veel haal je daar niet af. Maar nu met de grotere tuin erbij, en nu ik weet hoe lekker ze uit eigen tuin zijn, komen er volgend seizoen zeker spruitjes! En uit de supermarkt ga ik ze nu echt niet meer eten!

Geplaatst:

Hutspot van eigen winterwortels en uien.

Met hachée erbij.

hmmm lekker hoor, vond het echt weer voor stamppot.

Geplaatst:

Hé dat is in brabant ook zo, hachee met hutspot, hier zeggen ze dat is dubbel, uien met uie,n maar zo een lekkere combinatie

Geplaatst:

Uiensoep! Was heerlijk, en nog genoeg over voor een kopje morgen na een flinke boswandeling met de hond.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:
  • Auteur

Koolraap-prei lasagna. Met de koolraap als lasagna-bladen, en gehakt en bechamelsaus.

Best lekker! Volgend jaar (als ik weer koolrapen heb Had nu maar 3 kleintjes) de koolraap iets langer koken, en misschien 2 porties tomatenpuree (dan ook uit eigen tuin ) gebruiken ipv 1.

Geplaatst:

Klinkt lekker, Jorieke! Hoe groot moet een koolraap eigenlijk zijn voor cosumptie? Ik heb er nu een die ongeveer zo groot als een appeltje is, maar als ik ze in de winkel koop zijn ze doorgaans veel groter, zelfde voor knolselderij, die groeit ook zoooooo langzaam....

Geplaatst:
  • Auteur

Je moet ze oogsten voor de vorst, en het is hier al aardig koud geweest een paar nachten. Ik heb ze dus maar geoogst. Het blad was nog groen, dus misschien hadden ze nog wat groter kunnen worden. Deze waren ook zo groot als een appel, soms kleiner. Maar ik had er ook vrij weinig aandacht voor dit jaar Te laat uitgeplant enzo....

Volgend seizoen beter! Want echt lekker zijn ze niet, maar je kunt ze goed inkuilen en de hele winter gebruiken.

Geplaatst:

gisteren boerenkool met aardappels uit eigen tuin

Geplaatst:

Lekker Jorieke! komen die van de oude broodboom?

Hier een salade van een achtergebleven kropje andijvie plus wat veldsla en een pimperneltakje uit de tuin, en uit de kas mini kropjes radicchio, rucola en enkele kerveltakjes. de andijvie en de roodlof zijn behoorlijk bitter, ik heb er een vinaigrette met veel honing bijgemaakt.

Soep van o.a.wortels, prei en kool uit de vriezer en een klein pompoentje.

Hachee met heel veel uien en dan nog witte kool en tuinboontjes uit de vriezer. Het is zondag!

Geplaatst:
  • Auteur

@Appelvrouw: Nee, die broodboom is er nog niet.

Het maïsmeel en de maanzaad-zaadjes in het brood zijn van eigen kweek. En de eieren van de wentelteefjes-mix komen van eigen kippen.

Geplaatst:

eindelijk goed gelukte patatjes !!!

ha ha na de tips eindelijk goed gelukt !!

en gegeten met..... tomaten chutney en appel/peren moes, geen saus meer nodig hoor

is het nog een beetje gezond

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Niet net gegeten, maar om kwart voor 6 boerenkool en hij was zo lekker.

Geplaatst:

Mooi Jeanne, wat een feest he, die eigen boerenkool!!

Hier staan eigen witte bonen in de week voor Italiaanse Bonensoep met tomaten uit de vriezer..

Geplaatst:

Ja hij was echt heerlijk, jij succes met je soep

Geplaatst:

pompoensoep

Geplaatst:
  • Auteur

Rode koolstamp, met appelmoes. En een gehaktbal (worden die van jullie ook altijd vierkant, al 'klei' je ze nog zo mooi rond, en blijf je ze door de pan rollen tijdens het bakken? )

Geplaatst:

Nee ze blijven bij mij gewoon rond ha ha, draai ze maar een keer of 4 om op een klein pitje.en niet zolang hoor bakken bedoel ik.

Geplaatst:

morgen spruitjes!!!

Geplaatst:

Gisteren sla uit eigen pot, geld dat ook?

Good things come in small packages

Geplaatst:

ja hoor Helly dat telt ook

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.