geedee Geplaatst: 4 april 2012 Geplaatst: 4 april 2012 de eerste japaleno peper...... mond in de fik...had er een zaadje bijzitten....halve liter melk erachteraan
Menph Geplaatst: 4 april 2012 Geplaatst: 4 april 2012 Op het boerenerf ook hoor Tussen de stenen, langs de schuur... Bij Super de Boer hadden ze eerder wel kervel op de kruiden-in-potjes-afdeling. Beetje miezerige plantjes... Ziet zichzelf al de super verlaten met 60 potjes kervel, haha Tuin aanplanten meneer? Neuj, soep! Het boerenerf is de meest dynamische plek die er is.
Helly Geplaatst: 4 april 2012 Geplaatst: 4 april 2012 de eerste japaleno peper...... mond in de fik...had er een zaadje bijzitten....halve liter melk erachteraan Sorry dat ik hier krom lig maar ik zie je zo staan met de vlammen die uit je mond komen voor het melkpak nabij is Good things come in small packages
Erny Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Aardperen uit de voortuin (2 kilo van 3 plantjes tot nog toe... staat nog meer ) gefrituurd en opgegeten met veel bieslook en mayo met mierikswortel.
Nicolette Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Brandnetel soep en nu in de oven golden chicken crumble waarvan de ingrediënten, paprika, prei van eigen kweek uit de vriezer. En natuurlijk snijsla voor erbij en radijsjes.
Flor Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Paasontbijt: Scrambled eggs met kruiden uit de tuin, bieslook, peterselie en een pietsje citroentijm.En zelfgebakken scones met clotted cream en bramen/vlierbessenjam mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/
Dennis29 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 de eerste japaleno peper...... mond in de fik...had er een zaadje bijzitten....halve liter melk erachteraan Het zaadje is juist niet heet, alleen de zaadranden(het stukje vrucht waar de zaadjes aan vast zitten) is heel erg heet.
Menph Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Klopt Dennis. De zaden bevatten echter ook nog een aanzienlijk deel van deze stof. Ziet er lekker uit Flor!
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2012 Auteur Geplaatst: 8 april 2012 Er gaat zo een frittata in de pan. Met aardappel, mosterdblad, ui, lekker wat kruiden, en een heleboel ei! En wat geraspte (zelf gemaakte )kaas. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Nog maar weer een berg sla en rucola uit de kas. Basilicumazijn over de sla. En paardenbloemenstroop in de dressing We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Pasta met zelfgemaakte pastasaus van vorig jaar.
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Ik allen maar een beetje loof van de knoflook en uien,maar was wel erg lekker.
helena Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ook wij de eerste radijsjes, nou ja wij; kleinkind heeft ze opgepeuzeld . Vandaag lentesoep met alle kruidensoortjes die maar te vinden zijn en uiengroen.
jasmin Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Die paar ielige winterpreitjes die ik kon redden, gingen in de kippensoep, en in de loempiaatjes... het was helemaal niks met de winterprei dit jaar... zonde van al die moeite... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Nicolette Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 squash and fennel lasagne... was erg lekker met babyleaves pluk sla.
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 Uit eigen tuin? Of was dit uit de supermarkt, zodat je straks weet hoe je al je venkel en courgette(of welke squash bedoel je?) moet verwerken? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
spirrie Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 De snijsla uitgedund en die eerste 'oogst' was net genoeg voor op een broodje kaas.
eva1986 Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Peterseliepesto... Mmmm!!! (peterselie niet gezaaid als potje gekocht ) Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
dennislp Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 heb je een recept? Het klinkt lekker! > Planten kopen? Doe het bewust!
eva1986 Geplaatst: 15 april 2012 Geplaatst: 15 april 2012 Eigenlijk standaard pesto recept, maar dan met peterselie : Gelijke delen peterselie (fijngehakt), pijnboompitten (of zonnebloem, ik vind pijnboom lekkerder) en parmezaan. (ik heb ongeveer 50 gram van alles gebruikt, vriendlief houdt er niet zo van...) klein teentje knoflook, alles in de keukenmachine. Dan (extra vergine) olijfolie toevoegen tot je de juiste dikte bereikt (ik heb ongeveer 4 eetlepels gebruikt, was niet voor in de pasta, dus wilde het iets steviger hebben voor op een broodje). Eventeel peper en zout naar smaak, maar ik vond het gekruid genoeg! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 O wat heerlijk al zo vroeg iets eten uit eigen tuin, kan niet wachten
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 april 2012 Geplaatst: 18 april 2012 ik heb het gezaaid op 17 januari, opgekomen op 20 januari, eerst binnen,nu staan ze al een tijdje in de koude kas. Op mijn zakje staat dat de groei 55 dagen duurt, doorsnee is maar 15 cm.
Aanbevolen berichten