meekje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Een salade gemaakt van rode eikenbladsla, rucola, bietenblad, radijsjes, bieslook en tomaatjes.Wat patatjes erbij en een lekkere dressing....smullen weer! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Chris82 Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Een heerlijke salade met aardappeltjes. Aardappeltje lekker krokant gebakken in de over met verse rozemarijn en krulpeterselie. Beetje zout er over, heerlijk! Natuurlijk een paar oerhollandse gehaktballen
appelvrouw Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Stampot andijvie (aardappels uit de winkel nog) en 5 aardbeien toe! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Geplaatst: 27 mei 2012 Al 1 aardbei kunnen smullen! Omdat een mens daar niet op kan leven, hebben we ook pannenkoeken gegeten (van het pannenkoeken-meel dat we van Thessa hebben gekregen, en met eitjes uit eigen tuin ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Wij hebben twee supergrote zoete aardbeien gegeten.Het ras weet ik niet (gekregen) Maar wat een heerlijke aardbeiensmaak vergeleken met die grote aardbeien uit de winkel Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
KimenDennis Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Pizza uit de vriezer. Een mini salade met rucola, lollo bionda, veldsla, peterselie uit eigen tuin daarbij tomaatjes die we van de buurman hebben gekregen lekker gedroogd in de oven vanmiddag en tonijn. En erna vanille youghurt met meikersen en chocoballetjes. Ook nog lekker de eerste aardbei uit buurmans tuin gegeten met Dennis.
Rantje Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Andijvie En vanmiddag heel luxe een stokbroodje met kaas en radijs en pluksla http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 BBQ met knoflooksaus van eigen makelei en de salade soooooo leuk ....ben met de bak door de tuin gelopen en heb overal blaadjes en kruidjes verzameld.... Hahahaha ik voelde me net laura ingalls van in die serie van "het kleine huisje op de prairie"....ik was nog nét niet aan't huppelen Het was een hele aparte sla/salade: er zat in: italiaanse sla, ijsberg, rucola, lollo rosso, munt, kervel, blad OI kers, tijm, dille, peterselie, bieslook, ui, blokjes courgette en eigen gemaakte mayo
Thessa Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 aha daar is ie weer, iedereen kan nu alweer uit zijn tuin eten wij hebben gegeten heel erg veel sla van de weeken bloemkooltje ( uit iemand anders zijn tuin maar heerlijk )een keer andijvieen keer spinazieen vanavond frisse groenten taartjes met snijbiet uit de oven met wederom sla en komkommer zoet /zuur ( laatste van afgelopen jaar ) kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Helly Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Gisteren salade gegeten (bindsla+Australische gelbe) en vandaag ook weer (Freckles+red salad bowl). Heerlijk. Heb gemerkt bij het eraf halen van een kropje, dat er idd gewoon weer wat gaat aangroeien Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Straks slamix met drie asperges en de eerste zuringblaadjes van de MTD( rode zuring..die groeit goed zeg!) en van Hans ( Spaanse zuring) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ClaudiaRebecca Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Uiteraard sla......, van alles er tussenuit geplukt (kropsla, little gem, rucola, eikenblad) met restjes van gisteren (courgettekroketjes en kipfilet)gisteren grote eters gehad dus iedereen "verplicht" aan de sla.de bakken beginnen al aardig leeg te raken, heb gisteren alvast voorgezaaid voor de nieuwe ronde.
bonnie f Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Ik ben helemaal niet zo'n pesto lierfhebber maar de zelfgemaakte pesto was wel heul lekker.Allerlei groen en kruiden uit de tuin (veel oi kers), pijnboompitten, oude kaas, knoflook en olie.Lekker op het vlees en stokbrood bij de bbq. En natuurlijk sla. En een handvol peultjes. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 O, al peultjes? Wanneer heb je die gezaaid? Ik ga morgen meteen achter kijken hoe het bij mij is...Zaten al die ingrediënten in de pesto? Dus geen basilicum erin, maar o.i. kers, en wat dan nog meer? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
meekje Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Van wat rabarber uit mijn tuin heb ik tarte tatin gemaakt als nagerecht, heerlijk! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
bonnie f Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 (aangepast) Jet: ik was ook heel erg verrast door de peultjes. Ik heb ze 11 maart zo uit het zakje in de grond gestopt. Meekje: oh, dat klinkt lekker! Ik ga ook maar eens een rabarbertaart maken van het laatste restje rabarber.Of rabarber-crumble, nog makkelijker! Het recept van de pesto:-oi kers met wat peterselie en ui-loof. in totaal 50 gram-goede olijfolie, ook 50 gram-50 gram pijnboompitten-25 gram oude kaas-grote teen knof-peper (geen zout ivm kaas) Ik denk dat er officieel iets meer olie in zou moeten maar ik vond het zo helemaal goed. 28 mei 2012 aangepast door Gast Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Thanks! Nu nog even oude kaas regelen ( dat vinden ze hier maar vies ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 28 mei 2012 Geplaatst: 28 mei 2012 Oh, ik vergeet het scheutje citroensap te vermelden! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2012 Auteur Geplaatst: 29 mei 2012 Gisteren salade, met o.a. rattenstaartjes en bieslookbloemen: Die dag daarvoor hanen filet stukjes, met peultjes en ook weer rattenstaartjes. Al smaken ze in warme vorm niet meer scherp, ze waren toch lekker! (en ik had niet genoeg peultjes voor 1 maaltijd... Nu, 2 dagen later wel die gaan hard ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gemma Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Vanavond staat er op het menu; ijsbergsla met rucola en diverse kruiden, tomaatjes en mini-komkommertje, gebakken aardappeltjes en een zelfgemaakte groenteburger.Tussendemidddag lekker vers stokbroodje met pittige kaas, pluksla, en radijs. ( met glas verse karnemelk ) http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
helena Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Wij vanavond ook peulen, én deze week ook voor het eerst tuinbonen
jeanne-heijmans Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 HA hier ook peulen,wortelen,en nieuwe aardappels alles uit eigen tuin.
appelvrouw Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Zo Jeanne en Helena jullie zijn vroeg met tuinboon en wortels zeg! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Hoi sorry geen tuinbonen maar gewoon peultjes maar het smaakte heerlijk,zelfs mijn man vond de aardappelen super,volgend jaar nog meer manden
meekje Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Een aardappel tortilla met gemengde salade en een vegaburger, aardbeien met een dotje room na Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Aanbevolen berichten