pet Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Komkommer blijft moeilijk hier.Ik heb nu prachtige hoge planten in de kas staan en er zitten heel veel kleine komkommertjes aan, maar ze willen niet groeien.Ik heb de hoofdstam omhoog geleid en in de oksels steeds zijscheuten laten zitten (en geen komkommers). Aan iedere zijscheut laat ik twee komkommertjes zitten en dan top ik de zijscheut. De hoofdscheut wordt geleid (ingedraaid) langs een koord en is bij de meeste planten ongeveer 2,5 meter hoog nu. De komkommers zijn goed bemest en krijgen iedere dag water tot het onder uit de pot loopt. Ze staan per stuk in grote 30 liter potten.De mannelijke bloemen haal ik weg.Wie weet waarom de komkommers toch niet willen groeien? Ze sterven ook niet af. Dus misschien gewoon nog geduld hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barca4ever Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Ik denk inderdaad nog wat geduld hebben. Heb hier ook een komkommer plant staan met snack komkommers. En staat ondertussen ook al een meter hoog. Hangt vol kleine komkommers maar één voor één beginnen ze te groeien hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Ik vindt het als ze klein zijn,altijd wel even duren,maar als ze beginnen, gaan ze als een speer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kooijtje Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Ja ze blijven lang klein en dan ineens in een paar dagen floep dan hangen ze daar te glanzen. Moet bekennen dat ik de eerste oogst heb laten schieten: was aan het wachten tot ze gingen groeien, toen na enkele weken nog eens op het pakje gekeken: waren augurken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aardpeer Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Veel kleintjes wegplukken , zijn ook het lekkerst, de groei kan dan in de overige komkommers gaan.Als je nu wacht heb je niets en straks kan je het niet aan eten. Plukken dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Ze zijn veel te klein om te plukken. Gewoon de vruchtbeginsels. meer niet, helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts