Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi

er hangen hier volle trossen lindebloesems boven ons hoofd op de camping; kun je er meteen thee van maken? welk deel van de bloem gebruik je dan, alleen de witte bloesem of de hele bloem met met groene knop aan de onderknt en de stamper?

Geplaatst:

Vroeger gebruikten we de hele bloem, inclusief het schutblad. We plukten ze als ze lekker zoet roken. Ik denk dat dat iets eerder in het seizoen is. Maar gewoon proberen zou ik zeggen. Weggooien kan altijd nog.

• 10 maanden later ...
Geplaatst:

Even dit topic ophoogschoppen als reminder; de lindebloesem is er weer!

Heerlijk die geur

Als thee, samen met vlierbloesem en kamille een mooie combinatie voor het slapen gaan, lees ik op internet.

Geplaatst:

Volgens mij niet ( zoveel) Ik maak al heel lang thee van de bloemen van de Koningslinde..heerlijke thee..ik ga morgen eens kijken of de bloempjes al helemaal open zijn..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
:thumbup: Weet jij ook of er verschil in werking is, of maakt dat niet uit?

Nee zelf weet ik dat niet.....ik heb wel een aantal pagina's doorgelezen waar een en ander meer toegelicht wordt. Het is altijd een beetje koffiedik kijken met al die info op internet....en wat is waar en wat is niet waar.....moeilijk moeilijk. Lees deze nog ff: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/112904-de-geneeskracht-van-kleinbladige-linde-en-lindebloesem.html en http://nl.wikipedia.org/wiki/Linde_%28geslacht%29

Maar voor gewoon af en toe een thee, kunnen alle lindes; voor zover ik heb kunnen vinden is er geen een giftig of zo hoor!

• 2 years later...
Geplaatst:

Mmmm, lindebloesemthee! Dit is in de Turkse cultuur heel bekend onder de noemer 'ıhlamur'. De lekkerste lindebloesemthee maak je door de gedroogde bloemen met langwerpig blad met koud water te koken. Hoe langer het kookt, hoe roder de kleur van je thee en hoe lekkerder de intense smaak wordt. Dus steeds je thee van de kook afhalen door er een kopje koud water bij te gieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...