Guest Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 (edited) Hallo, wat een leuke site is dit! Ik merk in 1 dag al dat er veel bezoekers zijn en actieve leden. Ik tuinier al twaalf jaar, en heb sinds m'n kinderjaren al graag mijn eigen stukje grond gehad. Jaren nadat ik was gestopt met mijn studie heb ik mijn huidige plek gekregen, waar ik nu een leuke en actieve tijdsbesteding heb. Het volkstuincomplex waar ik tuinier ligt in Ede vlak tegen een stuwwal aan, aan de rand van het bos op arme grond. Enige nadeel is dat het er vanaf mei, in een periode dat er weinig regen valt, heel snel kurkdroog is, zodat er gesproeid moet worden. Ik hou ervan om steeds nieuwe dingen in de tuin uit te proberen, naast een stuk met groentes heb ik bijvoorbeeld vijvers aangelegd, drassige stukken waarin ik "wilde" planten zet die ik her en der krijg of uitsteek. Mijn lievelingsplanten zijn oa. valeriaan, dille, engelwortel. Om een indruk te geven laat ik hier een paar fotoos zien: ik probeer nu ook op mijn balkon een tuin aan te leggen, voor kruiden en eenvoudige bladgroenten Edited April 24, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Welkom ! , een echte plantjesman ? Leuk. Je kan, als je wilt, een eigen blog maken/openen hier op ons forum. Zie ook de "moestuin-update's " van ons ieder die velen van ons hebben gemaakt. ( onder onze avatar de link, sommigen doen dat al een aantal seizoenen ) Véél foto's graag ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Mooie foto's. Ik ben heel benieuwd naar de rest van jouw 'seizoen'.Succes en welkom op het forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Welkom!Dat wilde planten stukje ziet er heel interessant uit!!Succes met je nieuwste ontwikkelingen op het balkon Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Ohh, hier staan dus de reacties! Dat had mijn Hotmail me nog niet verteld.. Maar anyway bedankt voor jullie' views en reacties. Ik vind t een hele mooie en drukke site verder die ik wel veel eerder had kunnen vinden. Wat ik nog niet gezien heb is een like-button voor facebook. Dat zou een evt blog weer wat interessanter maken omdat m'n al aanwezige vrienden op facebook dan gemakkelijk mijn blog kunnen lezen, is er wellicht een andere manier? Ja plantjesman! dat klopt wel. Mijn tuin is een soort tweede huiskamer omdat ik 8 hoog woon in een flat, en dan moet je soms stoom af blazen, en de tuin is echt een veilig prive stukje voor mij. Ik ben een natuurmens en heb het echt nodig om op de grond te zijn, tussen en bij bomen. beetje HSP Water is ook heel prettig voor mij. troost, neutraliserend, rustgevend, ik kom dan helemaal bij mezelf uit. Ik hoop hier nog nwe topics te plaatsen en lezen, en leuke contacten op te doen Grt, stadsboertje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Welkom! Wat een leuk idee om vijvers te creeëren. Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts