Eveline68 Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Omdat ik geen volkstuin meer heb, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief voor mijn aardbeien. Deze kunnen helaas niet in de volle grond, mijn kippen hebben continu vrije uitloop en ja die vinden de aardbeien ook erg lekker. En die balkon bakken zijn hier heel erg geschikt voor, trouwens niet alleen voor aardbei planten hoor ook leuk om kruiden of iets anders in te planten / zaaien. Mm foto volg nog, kan via mijn ipad geen foto uploaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Wat is nu eigenlijk je vraag? Zet gewoon kippengaas rond je aardbeien in volle grond. Je moet ze sowieso afdekken voor vogels, dus dan heb je dat meteen ook gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Ik had geen vraag, meer een idee, dat je aardbeien niet altijd in de volle grond hoeft te planten, maar nuttelose ruimte hier voor kan gebruiken.Dus in plaats van een jarige plantjes in de balkonbakken heb ik aardbeien er in gepland , maar dit is natuurlijk voor de meesten onder ons geen nieuw idee. Ps op de volkstuin had ik ze ook op een verhoogde tafel staan, en daar had niet ik alleen maar een groep van de tuinders met een speciale constructie de aardbeien overdekt met netten, zowel tegen slakken, knaagdieren en vogels etc. Hier thuis hoef ik niet bang te zijn dat de vogels ze op eten te veel katten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Ahja tuurlijk je kan ze zelfs in potten zetten he Of er een hele toren van maken: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Misschien ook leuk om 1 van onze mede-forum-leden z'n oplossingen te bekijken ? Die doet al jaren zijn aardbeien op een vergelijkbare manier. Op een kleine ruimte van alles wat ! blog/index_u-769.html Velen van ons hebben een soort van Blog hier op het forum, dat heten de moestuinupdate's die je hier kan aanmaken. Je kan hele seizoenen zo een ander volgen hoe het gaat met alle successen en teleurstellingen. Kijk maar es. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Ahja tuurlijk je kan ze zelfs in potten zetten he Of er een hele toren van maken: Oooh das ook een mooi idee heb nog een hoop stenen liggen waar ik geen raad mee weet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 @ bit. Ja heb er al een aantal gelezen, had vroeger bij msn een space jammer genoeg bestaat dat niet meer. Had een blog en vorig jaar een nieuwe gemaakt, zal een link in mijn onderschrift plaatsen, mis ook wel leuk om hier op het forum er een te maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 zo eens zien of ik nu foto's kan plaatsen. maar heb boven op mijn bordes een hekwerk gemaakt [van gebruikt hout] en hier op heb ik van die nieuwe kunststof bloembakken geschoven en hier zitten nu aardbei plantjes in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts