Dave85 Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Hallo allemaal, Mijn vraag is, wat kan ik allemaal planten of inzaaien voor de winter?want een lege tuin in de winter is natuurlijk niks he Vriendelijke groet, Dave Quote
minie Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Ik ben ook wel benieuwd wat allemaal kan. ik heb sinds dit jaar een vierkante meter tuin.ik ga in elk geval boerenkool planten. Quote
weknow Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Een greep: rucola, ramenas, prei (plantjes kopen op markt), winterui, knoflook, veldsla, snijbiet, groenlof, diverse oosterse bladgroenten (allemaal koolachtigen), andijvie....... De onderstreepte kunnen nu nog gezaaid worden. Winterui en knoflook: bolletjes of teentjes planten. Dus keuze volop en dit lijstje is zeker niet compleet. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Dave85 Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Geplaatst: 30 juli 2013 Bedankt voor de snelle reactie, ik ga er zeker gebruik van maken, want een moestuin zonder iets erin is geen moestuin he Groeten Dave Quote
Vuur Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Ik ga volgende week ook spinazie zaaien. Vorig jaar werkte dat erg goed; van een zaaiing (uit september) hebben we in februari nog gegeten Quote
Holland Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Spinazie, dat is misschien ook wel wat voor in de kas toch? Opa en oma maar weer eens lief aankijken Zijn er misschien nog andere dingen voor in een onverwarmde kas? Quote Vriendelijke groeten, Holland
HuubvG Geplaatst: 30 juli 2013 Geplaatst: 30 juli 2013 Zal ik eens proberen groente op te noemen die nog niet hierboven genoemd zijn: nieuw zeelandse spinazie, schorseneren, aardperen, crosne, yakon. De laatste twee worden tegen de winter geoogst. Daar kan ananaskers dan ook bij, eind van het jaar tegen de winter pas oogsten. Spruitjes niet genoemd? Tot ver in de winter oogstbaar. Quote
Jaap Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 winterpostelein!De kleine tere blaadjes blijven de hele winter lekker groen en groeien gewoon door ook als het buiten flink koud is. Lekker en ook erg gezond! Succes! Quote
cees7274 Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 winterpostelein!De kleine tere blaadjes blijven de hele winter lekker groen en groeien gewoon door ook als het buiten flink koud is. Lekker en ook erg gezond! Succes! Bevat wel veel oxaalzuur, dus voor mensen met nierstenen (of die die gehad hebben) niet echt geschikt. Maar ja. Ik trek me er ook niet echt veel van aan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.