Rimco Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Ik had een klein vraagje.Voor op mijn moestuin wil ik graag een kersenboom. Geen grote, gewoon een middelmaat...die je kunt plukken zonder gebruik van een ladder hahaha.Omdat er vele soorten zijn, vroeg ik me af welke boom ik het beste kan kiezen? Mijn dank is groot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Frank wil je hier vast wel aan helpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Stella en Hedelfinger zijn een beetje zelfbestuivend ( kruisbestuiving levert een betere en grotere oogst ). Beiden zijn lekker en heb ik ervaring mee. Maar er zijn er heel wat meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Als je geen gebruik van een trap wil maken zou ik voor het zuil (fruit) gaan, die heb ik hier ook, en ook ik heb hier de stella van ze geven niet zo veel fruit als de normalen kersen bomen, maar je kan er makkelijk bij, groeien langzaam in de hoogte en nemen weinig plek in beslag. Zuilfruit kan ook in pot op balkon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Bij de belgische boomkweker Carolus heeft zojuist een overeenkomst getekent voor vier nieuwe kersenrassen.Henriette,Emma,Lena en Louis.Ze komen van het veredelingsprogramma van Dr.Schwarzel.Zijn geselecteerd op geringe Pseudonomas (bacteriekanker)weinig gevoelig voor barsten en vorst,zodat ze in Belgie en Nederland niet onder regenkappen hoeven te staan.De kersen zijn groot,donker en stevig.Misschien een van deze nieuwigheden proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Komen deze soorten binnenkort ook beschikbaar voor de particulier? Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts