Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pluksla Mix Italiaans

Featured Replies

Geplaatst:

http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=details&prod=2980&cat=190&group=5&productnaam=SLA_PLUKSLA_of_SNIJSLA_ITALIAANSE_PLUKSLA_MISTICANZA_DI_LATTGHE_1_g

Een italiaanse pluk sla zegt de titel!

Een mengsel van zowel wilde als gecultiveerde gewassen o.a. melde, mosterd, bladcichorei, wilde rucola, waterkers, witte mosterd, enz… met enorme variatie op smaakgebied.

€3,- voor 1 gram zaad

Wat denken jullie van deze mix?

Geplaatst:

Lekka!

Zal een flink kruidig/pikante salade worden.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
  • Auteur

Dat wel, maar als je dat weer mixt met de normale soorten pluksla, dan hou je denk een sla over met wat meer smaak, maar nou ook niet bijzonder kruidig/pikant ofzo. Alleen heb het idee dat 3 euro voor 1 gram zo duur is, maarja, zullen we lichte zaadjes zijn

Geplaatst:

Of kijk even bij tabernal en zoek op salade. Veel mixen en goedkoper.

Ik heb de spicey, ziet er ook mooi gekleurd uit.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
  • Auteur

achja in principe heb ik al iets van 4 soorten of meer snijsla + rucola.. dus die mix met mosterd etc. spreekt me dan meer aan. en 3 euro is voor mij nu goedkoper Betaal namelijk al bij vlaamszaadhuis verzendkosten, bij vanderwal zou ik dan ook weer verzendkostne moeten gaan betalen... dus kan beter alles op 1 adres bestellen denk

Geplaatst:

Ja dat wel. Kan je misschien iets met mosterdsmaak apart kopen en dan zelf een mixje maken?

Good things come in small packages

Geplaatst:
Ja dat wel. Kan je misschien iets met mosterdsmaak apart kopen en dan zelf een mixje maken?
Precies, bv. Mizuna of amsoi

Geplaatst:
  • Auteur

tja, kan ook , v

heb nog beetje mosterdzaad, maar ook niet echt bijzonder veel.. Had nog 300gram mosterdzaad maar dat is dus weg gegooid.. dacht dat het veilig op mijn vaders kantoor lag: Nou nee dus. Waren 5 zaken hitte behandeld, maar 1 zakje van 300 gram niet, dus wou die gaan gebruiken. helaas is die dus nu weg gegooid

Geplaatst:
  • Auteur

nog even de vraag toch maar.. deze mix zit dus o.a. door:

Een mengsel van zowel wilde als gecultiveerde gewassen o.a. melde, mosterd, bladcichorei, wilde rucola, waterkers, witte mosterd, enz… met enorme variatie op smaakgebied.

Groeit denk dus trager dan pluksla/rucola etc? of kan ik het gewoon pakken wanneer nodig, dus ook na 5 weken ?

Geplaatst:

Dat zou ongeveer even snel groeien, maar wat bedoel je precies met die laatste zin, die snap ik niet helemaal?

Geplaatst:
  • Auteur

ach als rucola volgens het zakje na 5 weken te plukken is, zal dat ook zo met deze zijn of toch anders

Geplaatst:
ach als rucola volgens het zakje na 5 weken te plukken is, zal dat ook zo met deze zijn of toch anders

Oh zo, ja dat zal ongeveer gelijk liggen.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de link! Geeft me wel weer hoop

Afvul: 2 g

Aantal zaden: ca. 1500

1 gram kan dus al best veel zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.