Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

plank voor het raam

Juna

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een plank voor het raam maken, het gaat om dit raam (het middelste grote raam)

395460643.jpg

Het raam is ongeveer 1.40 meter breed, en ik wilde dan van die lange metalen dingen met gaatjes erin (dat is 'de' naam van dat voorwerp ) gebruiken, die ervoor zorgen dat je de plank van hoogte kan veranderen en de plank zelfs weg kan halen zonder moeilijk gedoe. Dat lijkt me handig.

Maar ik maak me een beetje zorgen over het feit dat de plank in het midden misschien wel wat in gaat zakken.

Vooral omdat er dus planten op komen te staan die te groot zijn voor de stellingkast links, wat nogal een gewicht is alles bij elkaar denk ik.

Ik vroeg me af of het genoeg zou helpen als ik een soort stok (bezemsteel dikte of zoiets?) in het midden klem zet tussen de plank en de vensterbank, als extra ondersteuning. Of zijn er betere manieren? (vast en zeker ) zo ja, dan hoor ik ze heel graag

Ik denk dat dat met de stok niet kan, omdat de plank (bij dit systeem) niet aan de steunen vast zit, en dus gewoon omhoog geduwd word door de stok ipv dat de stok goed klem komt te staan.

Lol, ik hoop dat m`n verhaaltje een beetje duidelijk is zo! Sorry voor het vage verhaal, ik weet niet hoe ik het echt duidelijk kan omschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je idee juist is Juna, een redelijk dikke stok of paal in het midden. Afhankelijk natuurlijk van het gewicht van je planten, mijn interpretatie van je tekst maakt je planten enkele kilo's per stuk wegen? En de plank zelf mag ook al wel redelijk dik zijn denk ik dan zo.

Comprehend and copy Nature

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, je bedoeld een schap!

Ik dacht eerst wie gaat er nou een plank voor het raam timmeren??

Weet niet wat voor hout je gebruikt(dat scheelt al veel), maar misschien moet je dan toch een ander systeem kiezen(met die stok zou inderdaad niet werken), want hij zou waarschijnlijk wel doorzakken.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zo`n mooie brede vensterbank. Waarom niet een stellinkje gemaakt?

stellingkast.jpg

Kun je die ook gewoon weer weg halen

Lol zie links op de foto

Het is een stellingkast van de Ikea, was maar 8,95!

Ik wil voor dat grote raam geen 2de stelling, omdat de planten die op de plank moeten komen, de planten zijn die te hoog zijn geworden voor de stellingkast die links staat. Ze staan dus eerst op de stellingkast, daarna op de plank om nog hoger te kunnen groeien. Ik heb veel planten erg vroeg gezaaid, dus die moeten voorlopig nog binnen kunnen blijven, ookal zijn ze hoog strakjes. Op de vensterbank zelf kunnen ze niet staan omdat dit de katten-snelweg van het huis is, die gaan geheid om als ik ze daar neerzet.

En ik vind een plank voor het raam niet lelijk hoor lijkt me mooi met allemaal plantjes erop. En minder mensen die naar binnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring weet ik dat zo'n gaatjesding met van die steunen erin bijna niets kan dragen geen zwaar gewicht in iedergeval.

die gaatjes dingen vast schroeven in je raamkozijn zou ik mischien ook niet zo snel doen.

Ik dacht ook een plank weglaten dat dat makkelijkst voor je is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je toch 1 of 2 planken er tussenuit laten?

8,95 maar?? ff een kijkje nemen op de site...

Mja, het zou in theorie inderdaad kunnen. Maar vergeet niet dat het een Ikea kast is van 8,95 hij is best gammel. De planken geven de kast nog ietsje stevigheid. Ik zou het alsnog wel kunnen proberen, maar.. ik wil een plank! sorry. Ik heb straks gewoon 'meer' plantenruimte nodig, niet minder

Ik begin wel te twijfelen over het halen van een tweede stellingkast.. het is bijna m`n verjaardag opzich zou het aan de andere kant nog wel kunnen, voor het kleine raam. En dan een plank in het midden voor het grote raam met 1 of ander ontstabiel systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een stellingkast krijgt aan de andere kant dan kan je dikke lange plank (die vindt je vast ergens) van stelling nar stelling leggen en ben je klaar.

Ik zeg: HatsjikiNee!

aangepast door Gast

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ie straks weer t idee van de week

Het zou kunnen wat Hans zegt, maar dan moeten de 2 stellages wel stabiel zijn. Je zou ook een soort van 'tafeltje' kunnen maken, of laten maken. Gewoon 4 pootjes, plankje erop en klaar. Misschien zelfs goedkoper als zo'n stellage bij de Ikea

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...