Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wespen op aardbeien

Recommended Posts

Insectengaas lijkt mij ook de enige effectieve methode . Als je dan een hele lichte neemt, zoiets als de inmiddels welbekende (en spotgoedkope) Ikea vitrage , dan kun je die zonder verdere constructie rechtstreeks over je aardbeien leggen .Een paar stenen o.i.d. op de randen om wegwaaien te voorkomen is genoeg.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10070262/

In principe hoeven aardbeien niet door insecten bevrucht te worden omdat het een schijnvrucht betreft maar de kwaliteit is dan wel minder (dat laatste ooit van Borsalino geleerd in een vorig topic). Af en toe het gaas wegnemen , vooral wanneer het doordragers betreft die over langere tijd bevrucht moeten worden , lijkt me dus toch raadzaam.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

In principe hoeven aardbeien niet door insecten bevrucht te worden omdat het een schijnvrucht betreft maar de kwaliteit is dan wel minder (dat laatste ooit van Borsalino geleerd in een vorig topic). Af en toe het gaas wegnemen , vooral wanneer het doordragers betreft die over langere tijd bevrucht moeten worden , lijkt me dus toch raadzaam.

Ik heb gisteren een BBC documentaire gezien over bijen en daarin werd verteld dat een goede bestuiving van de bloem essentieel is om mooie aardbeien te krijgen.

Links een normale aardbei, rechts een aardbei die geen goede bestuiving gekregen had.

oJh9ynQ.jpg