Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Beestje in framboos

symke

Recommended Posts

er zitten beestjes/wormpjes in mijn frambozen. Vorig jaar ook maar toen alleen in de zeer rijpe dus dat vond ik niet zo erg maar nu zitten ze bijna overal in. Als ik de framboos pluk en aan de binnenkant kijk zie ik hem/haar er zitten te kronkelen, zijn wit. weet iemand wat dat is en wat ik er tegen kan doen?

alvast bedankt voor jullie reactie want ik keek zo uit naar de frambozen, kan wel janken!

Als je die larven hebt, kun je het beste de bovenlaag van de grond afvoeren. Heel veel anders kun je niet, hoewel er ongetwijfeld chemische zooi voor is.

Of er in de winter kippen over laten lopen, veel eenvoudiger en minder werk

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Als je die larven hebt, kun je het beste de bovenlaag van de grond afvoeren. Heel veel anders kun je niet, hoewel er ongetwijfeld chemische zooi voor is.

Of er in de winter kippen over laten lopen, veel eenvoudiger en minder werk

Bij gebrek aan kippen...

bedankt voor jullie reacties. heb het stukje over de kevers gelezen, ziet er niet goed uit; dan heb ik er volgend jaar dus waarschijnlijk nog meer van die kevers! Kippen lijkt me ideaal maar mag niet op de volkstuin, schudden ga ik wel proberen maar lijkt me lastig.

Heeft er iemand ervaring mee? buig je dan de bovenkant om richting de emmer met heet water?

• 1 year later...

Even dit topic naar boven halen om mijn frustratie te uiten. Bijna al mijn herfstframbozen en een deel van de bloemen zijn ten prooi gevallen aan de larven van de frambozenkever . Ik ging er altijd vanuit dat herfstframbozen hier geen last van zouden hebben, maar door het mooie voorjaar bloeide alles een paar weken eerder. Kennelijk vroeg genoeg voor deze kever om nog even eitjes te leggen....