Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

er zitten beestjes/wormpjes in mijn frambozen. Vorig jaar ook maar toen alleen in de zeer rijpe dus dat vond ik niet zo erg maar nu zitten ze bijna overal in. Als ik de framboos pluk en aan de binnenkant kijk zie ik hem/haar er zitten te kronkelen, zijn wit. weet iemand wat dat is en wat ik er tegen kan doen?

alvast bedankt voor jullie reactie want ik keek zo uit naar de frambozen, kan wel janken!

Geplaatst:

OP de wiki-pagina staat dat de larven onder de grond verpoppen en het jaar erna als kever weer terugkomen.

Iemand een idee hoe je dan van deze beestjes afkomt?

groeten jds

Geplaatst:

Als je die larven hebt, kun je het beste de bovenlaag van de grond afvoeren. Heel veel anders kun je niet, hoewel er ongetwijfeld chemische zooi voor is.

Geplaatst:
Als je die larven hebt, kun je het beste de bovenlaag van de grond afvoeren. Heel veel anders kun je niet, hoewel er ongetwijfeld chemische zooi voor is.

Of er in de winter kippen over laten lopen, veel eenvoudiger en minder werk

Bij gebrek aan kippen...

Geplaatst:

bedankt voor jullie reacties. heb het stukje over de kevers gelezen, ziet er niet goed uit; dan heb ik er volgend jaar dus waarschijnlijk nog meer van die kevers! Kippen lijkt me ideaal maar mag niet op de volkstuin, schudden ga ik wel proberen maar lijkt me lastig.

Heeft er iemand ervaring mee? buig je dan de bovenkant om richting de emmer met heet water?

• 1 year later...
Geplaatst:

Even dit topic naar boven halen om mijn frustratie te uiten. Bijna al mijn herfstframbozen en een deel van de bloemen zijn ten prooi gevallen aan de larven van de frambozenkever . Ik ging er altijd vanuit dat herfstframbozen hier geen last van zouden hebben, maar door het mooie voorjaar bloeide alles een paar weken eerder. Kennelijk vroeg genoeg voor deze kever om nog even eitjes te leggen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...