Geplaatst: 7 augustus 201312 j Gisteren binnengebracht door de Tuinkabouter met een lichte grijns zo van hier heb je weer werk...grote vuist open enja hoor, daar was er weer eentje...een zevenslaperbaby...2 jaar geleden 3 (allemaal groot gekregen) vorig jaar 1 (helaas bijna meteen overleden door verwonding) en deze nu dus...nog rond gekeken op de zolder van de Stadl of we het nest konden vinden of andere jongen maar helaas niks... Kittenmelk gehaald en pipetten en spuitjes en de boel en nu dus het wurm op krachten aan het brengen en hij eet goed, zeer levendig bij de voedingen (pfff) en veel snurken tussen de voedingen ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 7 augustus 201312 j Ach gojje... wat een ukkie... Succes met de verzorging!! Zijn ze na het opvoeden nog geschikt om Into The Wild te gaan of heb je dan een nieuw huisdiertje...
Geplaatst: 7 augustus 201312 j Auteur Nah, ik voed ze op zonder al te veel te hanteren als ze eenmaal zichzelf kunnen voeden, dan in November gaan ze in een speciale kooi die de Tuinkabouter heeft gemaakt om daar de winter en deels in winterslaap door te brengen maar wel met noten, zaden en water tot hun beschikking... Ik kom daar dan niet en de Tuinkabouter 2 keer in de week als alles slaapt, niet meer op de hand enzo en dan kunnen ze in het voorjaar vanuit de kooi die dan open staat, de Stadl of het bos in trekken...... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 7 augustus 201312 j Ik moest even opzoeken wat een zevenslaper was (relmuis kende ik wel, trouwens), maar wat een leuk beest. Succes ermee, want volgens mij is je nachtrust nu ook even in puzzelstukken gebroken... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 augustus 201312 j aaaaaaaaaaaaaaach,wat een droppie.En wat fijn dat ie dan weer lekker de natuur in kan ,mits alles goed gaat dan .Succes de komende kraamtijd.
Geplaatst: 8 augustus 201312 j vertederend zeg,het zsou leuk zijn als je hem gezond en wel weer in de natuur kan zetten. goed werk hoor !!
Geplaatst: 8 augustus 201312 j Auteur Groeit, slaapt, drinkt, poept, plast en piept (als hij gemasseerd wordt om te plassen en poepen....) en ik ben lichtelijk gebroken maar dat komt wel weer...Over een uurtje krijgt hij weer een 'flesje', sanitaire massage, massage over de ruggegraat (goed voor de neurale prikkels) en dan is het weer terug in het verwarmde bedje op de satelietdecoder en dan gaat pleegmama ook maar eens pitten ) So...all is wel at the front.... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Intussen 2 keer zo groot minstens als toen hij kwam (it's a boy ) zitten er nu al weer meer dan 3 uur tussen zijn voedingen, piept alles bij elkaar als er een sanitaire massage volgt maar ja dan is het eigenlijk toch wel lekker... Buikkie vol en slapen in de hand van pleegmoeders ) Nog enekele dagene en de oogjes gaan open ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Wat lief en wat zit er een tijd en liefde van je in zoveel werk ,mijn complimenten hier voor .
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Super! Wat een schatje is het...( En nu weet ik wat ik met de hele familie moet doen..als ik ze te pakken krijg in november/december...zie: muppet-christmas-carol-versus-zevenslaper-t3432.html mag ik ze naar jou sturen ?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Grijns toen ik er 3 tegelijk had heb ik wel eens gevloekt hoor, iedere dag nieuwe kleurstipjes op hun hoofdjes omdat ik anders niet kon zien wie wat had gehad ) Straks komt de drukste fase, ogen open, ondernemend en bij mama willen zijn als ze pap brengt.....spring uit de kooi en ren rondjes ron haar hoofd en klim op haar armen in weerlichtsnelheid en eht liefst natuurlijk helemaal onder de pap want daar graaf je je eigen antuurlijk helemaal in........ ) Dan proberen zo een friemel schoon te poetsen en moe in zijn bedje brengen waarna na een uurtje of wat het hele theater zich weer herhaalt De papstrijd ziet er dan zo uit: Kittens is zo nu en dan nog moeilijker, op een gegeven moment gaan de oogjes open en zien ze de fles aankomen die nooit snel genoeg komt en dan worden de vingers gegrepen met behulp van een berg ultra scherpe nageltjes.........wat dat betreft zijnn puppies en egelkindjes een stuk makkelijker...) In de tijd dat ik er drie had had ik ook nog 2 kleine broedmaschines vol met eieren die uitkwamen en een lammetje in de wei...dus druk druk druk dus 1 zo een friemel is goed te doen MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur @ Appelvrouw, stuur maar op, ik geniet van die beesten, ik hoor ze vaak muiten in de Stadl waar ze elkaar luid schreeuwend achterna zitten of als ze over de electriciteitskabels tussen huis en stadl op en neer rennen of als de gasten klagen dat er herrie was op zolder, grin...als ik dan vertel wie dat zijn en foto's laat zien dan kalmeert bijna iedereen behalve diegene die bang zijn voor muizen en aanverwanten, gelukkig zijn die er weinig onder familie en vrienden ) Honderduizend keer liever hun lawaai dan eht doortrekken van de wc van de buren in een rijtjeshuis........... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Tuurlijk!Maar die ongelofelijke smerige mestplekken die door het gipsplaat van mijn slaapkamerplafond druipen wil jij ook niet toch?We hebben ze vorig jaar boven de slaapkamer verdreven( gaten dichtgemetseld)..nu zitten ze boven de keuken..idem bruine plekken waar de nesten zitten..ze houden van ons, maar wij niet van hun poep! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 augustus 201312 j @ Appelvrouw:Bij de Romeinen golden ze als lekkernij,(bron Wikipedia) als de overlast dan te groot wordt,kan je ze eten Het wordt al een echt beestje Danuta,grappig om te zien.Wanneer kan je m dan weer de natuur in zetten?Voor of na zn winterslaap?
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Wij hebben daar geen last van, ons huis is een oude burcht, wij hebben geen gipsplaten ed onze muren en vloeren zijn extreem dik etc.....) Ik denk dat ik zelfs een beer zou kunnen laten overwinteren op zolder zonder er last van te hebben, de Tuinkabouter snurkt toch harder....) De zolder is een zogenaamde open zolder, daar kan van alles naar binnen, invliegen etc maar heeft weinig met de rest van het huis te maken, dikke houten vloeren, daaronder zit nog eens extreem dikke vloer en is hem zo een 200 vierkante meter geloof ik, zal eens een foto maken. Er zou een uil kunnen huizen en een bende marters of zo en ik zou het echt niet merken.. Ik heb vorige keer nog een vleermuisje dat schijnbaar tegen het uitvlieggat was geknald met naar binen gaan gevonden, beetje groogy lag hij op de grond waar net 1 van mijn kippen plande hem naar binnen te werken, kip weggejaagd die zeer gepikeerd verdween ...vleermuisje opgepakt en in een containertje mee naar zolder en vlak bij een dikke balk gezet waar ik bovenin haar maatjes verwachtte.... Dan hebben we nog een mooie grote slang trouwens die onder de houthut woont en daar de boel schoonhoudt wat betreft muizennesten enzo.... Dieren hebben heeft zijn voordeel, ik laat nu de rest van de bramen aan de struik zitten voor de zevenslapers, zo laat ik ook de oude hazelaars met rust en blijft een deel van de walnoten opbrengst beschikbaar voor de eekhoorns en zevenslapers...... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Hi Indy. De Tuinkabouter heeft voor mij vorige keer een winterhok gebouwd in de Stadl, daar verhuist het diertje naar toe als hij lichamelijk volwassen is maar hij moet mensen ontwennen en dan vooral mij natuurlijk. Daar kan hij overwinteren en voorzien wij hem van zaden en noten en vers water 1 keer in de week als hij slaapt zodat hij ons ontwent, in het voorjaar gaat de kooi open en kan hij vandaar uit naar bos etc...... sinds wij een kat hebben ben ik van plan hem uit te zetten buiten de stadl (waar de kat graag is), misschien op zolder......van daaruit kan hij dan gaan waar hij maar wil MVG danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Voor Bit en anderen die denken dat zevenslapers groot zijn hier eentje I've prepared earlier:)) Vlak voor hij in vrijeheid werd gesteld, normaal volwassen mannetje op de rand van een medium ovenschaal MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Wij hebben daar geen last van, ons huis is een oude burcht, wij hebben geen gipsplaten ed onze muren en vloeren zijn extreem dik etc.....) Dat is mazzel, want dan kunnen de dieren in je buurt wonen zonder dat je er last van hebt! Deze Franse huizen ( oude oliemolen in ons geval, uit 1778) hebben een dakbeschot van lik-me-vestje die hebben we geïsoleerd met steenwol..dat hadden we beter niet kunnen doen . Dieren hebben heeft zijn voordeel, ik laat nu de rest van de bramen aan de struik zitten voor de zevenslapers, zo laat ik ook de oude hazelaars met rust en blijft een deel van de walnoten opbrengst beschikbaar voor de eekhoorns en zevenslapers...... Helemaal met je eens hoor, het is een van de reden waarom ik hier ben. Gelukkig wonen de steenmarters bij de buren, en gebruiken ze ons dak alleen voor paren, en eten. Ze poepten ook op onze Veluxramen..(vonden ze lekker glad zeker)maar daar heeft Lie gaas over gespannen..dat hielp Wat is de Stadl waar je het over hebt? De stal? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 augustus 201312 j @ Danuta. Ja hoor. Althans. Het enige wat ik herken zijn op deze foto de oren. Die ik wel zie is veel ruwer/viezer kwa vacht. Grote ogen ( kan best zijn dat ie net gevochten heeft hoor ) grote ogen en grote oren. En hoog op de poten.En het laten fotograferen is bij de familie zevenslaper in ons huis, vast niet mogelijk
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Effe een fotootje zoeken....... Moet onder nog aangesmeerd worden, hebben ze ooit opgeknapt, de oude brokkelende stenen vervangen voor betonstenen deels alleen niet verder afgewerkt dus doen wij dat maar. Aan deze kant hebben we onder een schuur, waar vroeger waarschijnlijk een paar geiten en een slachtvarken in gehuisd werden, aan de andere kant hebben we een garage en boven is dus de hooizolder over het geheel wat ook nog een bovenzolder heeft waar weer andere zooi bewaard werd..... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur @ Bit Klinkt als een stevig ouder mannetje die zijn terratorium ruig verdedigd..... ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Weet je wat, anders ga ik wel in de Stadl wonen, hoeven jullie helemaal niks meer op te knappen!
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Auteur Grijns....het huis al gezien? Utizicht vanuit de woonkamer bvb: Houthut: Het uitzicht uit de Stadl is ook trouwens mooi, dan zie je dit als de zon er nog net niet over de bergen piept in de winter en alles in een roze licht doopt........ Soms denk ik wel eens dat ik hier in een droom woon, tot ik de kippenhokken moet kuisen,er een schaap op mijn voet in teenslipper gaat staan of s'morgens vroeg hout ga halen voor de kachel en paadjes moet graven om er te komen ) MVG Danuta MVG Danuta
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.