Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Onderhoud meloenen

robijnske

Recommended Posts

Buurtuin heeft meloenen buiten staan , zitten er toch al best een aantal aan. Bij grote droogte water geven. Verder niks. Die doet er echt helemaal niks aan ( komkommers en meloenen groeien door elkaar heen ) Meloen is een Russische van Vreeken.

2013-08-10-1546661376161714.49

Meloenen hebben inderdaad heel weinig onderhoud nodig! Ik heb ze voor het tweede jaar in de kas staan, ze gaan super en smaken net zoals uit de winkel; lekker zoet! Volgens mij kan de plant niet zo goed tegen veel regen (rot), maar verder een prima plant!

Ik heb bijna alle vrouwelijke bloempjes zelf bevrucht...best wel veel werk.

Daarna heb ik af en toe zijscheuten en rottende meloentjes moeten wegnemen.

Ik vind dat de meloenen toch wel veel tijd opslorpen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Klopt,best wel veel werk als je het goed wil doen. Het is wel een prachtig gezicht nu in de kas. Cantaloupe (gekochte planten bij Intratuin) zetten makkelijk vrucht en zijn al heel groot .Ananas meloen en orginele hollandse suikermeloenen zetten moeilijker vrucht,echter nu ook behoorlijk wat vruchten van deze planten en dan is het voor mij echt de moeite waard ! Op dit moment 3 echt grote hollandse suikermeloenen en 2 grote ananas of tijgermeloen en een stuk of 12 grote cantaloupe.

TS heeft het wel over watermeloenen!

Watermeloenen worden niet gesnoeid, gewoon laten groeien en de ranken een beetje herschikken dat ze niet in de weg liggen.

Tijdens vruchtvorming hebben ze wel water nodig om de vruchten te doen zwellen, niet vlak bij de stam gieten, of beter via een pot in de grond water geven wat de serre betreft.

Gisteren de eerste rijpe buiten watermeloen opgevroten.

Het was een gele Golden Sweet.

Nog een week dan zijn de Fascisten rijp.

De Kingo's zijn de grootste.

De Naranja's zijn nu enorm aan het zwellen.

Red Star zijn normale grote.