Gemma Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Ik bied pootaardappeltjes aan van Violette Noir.Paarse truffel aardappeltjes. Heb mijne gerooid en de kleintjes kunnen als potertjes dienen.Graag zelf de porto betalen, verder hoef ik er niks voor terug.bij interesse graag PB Groetjes Gemma Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Hoop ik niet dat je een betweter vindt, maar ben zelf zeker op zoek naar lekkere en gekke aardappels. Zou best een paar poters willen hebben , maar hoe bewaar ik dat zo lang ?Dus zocht ik. Je bedoeld deze ? : ( Wikipedia ) De aardappel vitelotte noir, négresse, zwarte truffelaardappel of Truffe de Chine is een aardappelras van onbekende origine. Al in de negentiende eeuw stond deze aardappel in de catalogi vermeld. Deze aardappel raakte later in de vergetelheid omdat er nieuwere rassen werden ontwikkeld, die een hogere opbrengst per oppervlakte gaven. De laatste jaren is er echter een hernieuwde interesse in "vergeten groenten", waaronder ook vitelotte noir. Deze aardappel is hierdoor weer makkelijk verkrijgbaar geworden.[bron?] De planten groeien rechtop met stevige stengels en middelgrote, donkergroene, weinig ingesneden, gekrulde met een netpatroon bezette bladeren. De bladstelen en nerven zijn paars. De bloemen zijn wit. De knollen van vitelotte noir zijn cilindervormig, tot 12 cm lang en 2-4 cm dik. Ze hebben opvallende ogen op het oppervlak. De schil is donkerpaars. De binnenkant is paars met violette aders en behoudt zijn kleur tijdens het koken. Het water waarin de aardappels worden gekookt, kleurt tijdens het koken groen. Net als bijvoorbeeld de Opperdoezer Ronde heeft deze aardappel veel pitten en kan hij beter in de schil gekookt en daarna geschild worden. Frankrijk is het belangrijkste productieland van deze aardappel. Ben ik ook benieuwd : Zijn ze lekker ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Ja, ik vind ze lekker.Heb ze zowel gekookt als gebakken gehad.Blijft mooi stevig.Moest wel aan het kleurtje wennen.. hihihi Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Ik heb je een PB gestuurd, maar mijn "postdienst" registreert het niet als verzonden?? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 (edited) Ik stuur je ook een PB. 10 poters zou ik er best willen ja. Edit: Sorry, vraag om poters ingetrokken !! Edited August 13, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 13, 2013 Share Posted August 13, 2013 Ik ga ze graag eens proberen, je hebt PB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 @ Gemma: heb je mijn PB ontvangen? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Beste mensen, allemaal dank voor de interesse.Ik zal de pb's zsm beantwoorden.Ook de al toegezegde verzendingen komen.Op dit moment alleen ff crisis in privé sfeer (moeder moet worden opgenomen bij GGZ)Dus alles ff in de wacht.Ik hoop op jullie begrip.Jullie horen zsm van me! Groetjes Gemma Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 ... Zou best een paar poters willen hebben , maar hoe bewaar ik dat zo lang ?... wij legden ze (die violettes) in de onderste la van de koelkast in een open papieren zak met een appel erbij, dat ging 6 maanden goed, daarna zijn ze geplant en inmiddels geoogst en geproefd, zie topic van Bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carmen Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Hoi Gemma, Veel sterkte met je moeder! Dat komt natuurlijk op de eerste plaats hé.Ik zou ook wel graag enkele pootaardappeltjes hebben indien mogelijk.Laat maar via PB weten als je er nog moest over hebben. Groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeloo Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Heb ook wel interesse; ik stuur je een mailtje moest je er nog hebben. Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Sorry, potertjes zijn op! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts