Alles dat geplaatst werd door Rookie
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Stoer hoor, met dit weer!
-
Het weer in 2026
Ik zou nog de deur uitmoeten, er is een leuke aanbieding bij Welkoop. Zelfs die laat ik voorbij gaan, je krijgt mij de deur niet uit. Vreselijk en dan wordt het ook nog eens een warme zomer. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
-
Fermenteerexperimenten
Nee, daar kan het gas door ontsnappen.
-
Fermenteerexperimenten
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Nooit van gehoord, die ga ik even opzoeken.
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Mijn mais komt heel slecht op, ik heb er extra mais bijgezaaid. Geïnspireerd door @Vrouwholle heb ik dat vandaag ook in een zaairol gedaan. Volgend jaar ga ik weer veel meer in de zaairol doen.
-
Foto's van: je oogst
- Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Graag! Wij vinden mais wel lekker. Maar vorig jaar werden de pluimpjes opgegeten door oorwurmen... En zonder pluimpjes, geen mais.- Jubeltopic
Geen jubel, maar gewoon een feel good filmpje. Deze Fransman heeft talloze filmpjes, waar hij voor allerlei dieren zingt. De reacties van de dieren zijn zo lief! Ik wordt hier altijd blij van.- Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026
Ik heb nog wat koude rijst in de koelkast, dus ik denk dat ik daar een restje mais doorgooi en uet wat radijs, augurk van 2024, misschien een blaadje Russische bladkool (als daar al iets van af te halen is), wat blaadjes pluksla en een dressing, ik weet nog niet wat ik daarvan maak. Ik denk een beetje olie en vocht van de augurken met wat kruiden.- Peulvruchten 2026
Prachtig! Hebben ze geen last van de warmte?- Teeltwedstrijd 2026.. Sperzieboon Purple Queen
Vanavond gaan ze gewoon de grond in. Als het goede zaden zijn komen ze ook zonder al die trucjes wel op. Ik zet er gezellig ook gelijk een zwikje boterboontjes bij, leek me wel een leuke combi, dat paars en geel. We gaan het zien, de grond is warm genoeg...🥵- Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Nog maar even tien maiszaden extra in de grond gedaan. Ze komen maar heel slecht op. Dit is Zoete Jan, de eerste keer dat ik dit soort gebruik. Misschien volgend jaar toch weer terug naar mijn Earlibird, daar had ik geen problemen mee.- Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Omdat het 31 graden wordt vandaag, stond ik vanochtend om half zes nog drie tomaten in de grond te zetten, met veel water en mulch er over. Gelijk maar een paar zwarte vitragegordijnen als schaduwdoek er over gedaan. Ook de aardappelen gemulchd, dan hoef ik die ook niet meer aan te aarden, die mulch doet zijn werk wel. De gisteren getransplanteerde paprika's en peper nu achter een schaduwdoek en de erwten heb ik voorzien van zwarte vitrage, een paar lagen over elkaar doet het ook goed. Alle gisteren getransplanteerde planten staan er fris en fruitig bij. Laten we hopen dat dit zo blijft. Het wordt een lange, hete, maar vooral droge zomer. Deze info heb ik bij elkaar gesprokkeld van meerdere weersites, zowel Nederlands als buitenlands en ze zeggen allemaal hetzelfde.- Klaagbank #4
Hier hebben ze het ook zwaar, maar gelukkig heb ik schaduwdoek. Dat maakt het alleen niet minder warm. Hopelijk gaan ze het bij iedereen redden! Zonneparasols, lakens, alles maar uit de kast trekken.- Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Geplant: Tomaten: Ozyris, Vivagrande, Rondobella, Vojluska Courgette: Black Forest, Ola Escaladora Pompoen: Waltham en UK Paprika: Zoete Spaanse, California Wonder, Kapyia Peper: Espelette- Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Omdat ik toch af wilde hebben, wat ik me had voorgenomen te doen, na het drankje en de chipjes toch nog de paprika's en de pepers geplant en gelijk maar gemulchd. Dat zal toch een hoop vocht vasthouden, hoop ik dan. Naast de paprika's twee bakken met klimbonen, gele en paarse, daarna twee bakken met zomer- en herfstprei en een bak met een voor mij nieuwe soort wortels. Overal zit gaas over, tegen de katten, die daar hun wc van willen maken. Zouden slakken trouwens over hennepstrooisel kruipen?- Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Ik voel me nu dan ook wel gesloopt... Alles is ook nog keurig gemulched met hennepsnippers. Morgen weer een beetje, maar het wordt wel 31 graden, dus misschien toch vanavond nog de paprika's in de grond zetten. Ik neem er wel een krukje bij...😄- Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Dank je @Dahli ! Ik probeer dit jaar alles wat meer georganiseerd en zo ergonomisch mogelijk te doen. Voor mij hield dat in dat alles wat elkaar kan bestuiven, ook bij elkaar staat, dus de courgettes bij de pompoenen. Voor een ander waarschijnlijk heel logisch maar vorig jaar had ik de pompoenen aan de ene kant van de tuin staan en de courgettes helemaal aan de andere kant. En ik maar heen en weer lopen met mijn kwastje...😄- Wat heb je vandaag gekregen?
Twee Espelette peperplantjes van @Petrasmoestuin . Super blij mee. Ik had dit jaar geen pepers gezaaid, maar ik vind het toch erg fijn dat ik ze nu heb.- Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
De kwekerij: Vanavond gaat alles de grond in. Ik heb er schaduwdoek boven gehangen, want het wordt de komende dagen loeiheet en heel zonnig. Ook de kolenbak rechts achteraan op de eerste foto heeft een schaduwdoek gekregen, want de kolen zijn niet blij met deze zon. Het schaduwdoek voor de paprika's hang ik strakjes op aan de markiezen. Nu ff lunchen.- Tomaten 2026
- Tomaten 2026
Dan ga ik morgen lekker wat in de grond zetten. Ik heb een schaduwdoek, wat ik eventueel kan ophangen. Dan blijven ze vannacht lekker buiten. Het is misschien wat versneld afharden, maar ze worden erg lang en moeten echt de grond in voordat ze knakken in de wind. In elk geval de klimtomaten.- Bakken maken, welke aarde.
Hoe hoog wil je je bakken hebben? Ik heb bakken van 60 cm hoog, daar heb ik eerst een laag omgekeerde emmers in gezet, om het volume van de bak wat te verkleinen. Daar bovenop heb ik gewoon een paar goedkope zakken tuingrond van de Aldi of Gamma of zo gedaan. Daaroverheen koemestkorrels gestrooid. Daar bovenop goede (bio) tuingrond met daardoorheen compost. Als je bakken 30 cm hoog worden hoef je die niet op te vullen met vulmateriaal.- Tomaten 2026
Ik wil eigenlijk morgen mijn tomaten gaan uitplanten, desnoods onder een schaduwdoek. Maar het komt over een dag of zes nog een nacht met maar 6 graden. Ze komen tegen een zuidmuur, dus de stenen zullen ook nog wel warmte vasthouden. Als ik er dan ook nog een fleece over doe, dan zal dat toch wel kunnen? - Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Over Moestuin Forum
Op Moestuinforum.nl vind je alles over moestuinieren in Nederland: van moestuinproblemen en oplossingen tot plagen en ziekten in de moestuin, het kweken van groente of fruit, inspirerende moestuinrecepten en het gemakkelijk bijhouden van je moestuin.