Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Rookie

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Rookie

  1. Stoer hoor, met dit weer!
  2. Rookie reageerde op Jorieke123's topic in Babbeltuin
    Ik zou nog de deur uitmoeten, er is een leuke aanbieding bij Welkoop. Zelfs die laat ik voorbij gaan, je krijgt mij de deur niet uit. Vreselijk en dan wordt het ook nog eens een warme zomer. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
  3. Nee, daar kan het gas door ontsnappen.
  4. Ik hoop, dat hier gefermenteerde radijsjes uit komen.😁
  5. Nooit van gehoord, die ga ik even opzoeken.
  6. Mijn mais komt heel slecht op, ik heb er extra mais bijgezaaid. Geïnspireerd door @Vrouwholle heb ik dat vandaag ook in een zaairol gedaan. Volgend jaar ga ik weer veel meer in de zaairol doen.
  7. Graag! Wij vinden mais wel lekker. Maar vorig jaar werden de pluimpjes opgegeten door oorwurmen... En zonder pluimpjes, geen mais.
  8. Rookie reageerde op HuubvG's topic in Babbeltuin
    Geen jubel, maar gewoon een feel good filmpje. Deze Fransman heeft talloze filmpjes, waar hij voor allerlei dieren zingt. De reacties van de dieren zijn zo lief! Ik wordt hier altijd blij van.
  9. Ik heb nog wat koude rijst in de koelkast, dus ik denk dat ik daar een restje mais doorgooi en uet wat radijs, augurk van 2024, misschien een blaadje Russische bladkool (als daar al iets van af te halen is), wat blaadjes pluksla en een dressing, ik weet nog niet wat ik daarvan maak. Ik denk een beetje olie en vocht van de augurken met wat kruiden.
  10. Rookie reageerde op appelvrouw's topic in Groente
    Prachtig! Hebben ze geen last van de warmte?
  11. Vanavond gaan ze gewoon de grond in. Als het goede zaden zijn komen ze ook zonder al die trucjes wel op. Ik zet er gezellig ook gelijk een zwikje boterboontjes bij, leek me wel een leuke combi, dat paars en geel. We gaan het zien, de grond is warm genoeg...🥵
  12. Nog maar even tien maiszaden extra in de grond gedaan. Ze komen maar heel slecht op. Dit is Zoete Jan, de eerste keer dat ik dit soort gebruik. Misschien volgend jaar toch weer terug naar mijn Earlibird, daar had ik geen problemen mee.
  13. Omdat het 31 graden wordt vandaag, stond ik vanochtend om half zes nog drie tomaten in de grond te zetten, met veel water en mulch er over. Gelijk maar een paar zwarte vitragegordijnen als schaduwdoek er over gedaan. Ook de aardappelen gemulchd, dan hoef ik die ook niet meer aan te aarden, die mulch doet zijn werk wel. De gisteren getransplanteerde paprika's en peper nu achter een schaduwdoek en de erwten heb ik voorzien van zwarte vitrage, een paar lagen over elkaar doet het ook goed. Alle gisteren getransplanteerde planten staan er fris en fruitig bij. Laten we hopen dat dit zo blijft. Het wordt een lange, hete, maar vooral droge zomer. Deze info heb ik bij elkaar gesprokkeld van meerdere weersites, zowel Nederlands als buitenlands en ze zeggen allemaal hetzelfde.
  14. Rookie reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Hier hebben ze het ook zwaar, maar gelukkig heb ik schaduwdoek. Dat maakt het alleen niet minder warm. Hopelijk gaan ze het bij iedereen redden! Zonneparasols, lakens, alles maar uit de kast trekken.
  15. Geplant: Tomaten: Ozyris, Vivagrande, Rondobella, Vojluska Courgette: Black Forest, Ola Escaladora Pompoen: Waltham en UK Paprika: Zoete Spaanse, California Wonder, Kapyia Peper: Espelette
  16. Omdat ik toch af wilde hebben, wat ik me had voorgenomen te doen, na het drankje en de chipjes toch nog de paprika's en de pepers geplant en gelijk maar gemulchd. Dat zal toch een hoop vocht vasthouden, hoop ik dan. Naast de paprika's twee bakken met klimbonen, gele en paarse, daarna twee bakken met zomer- en herfstprei en een bak met een voor mij nieuwe soort wortels. Overal zit gaas over, tegen de katten, die daar hun wc van willen maken. Zouden slakken trouwens over hennepstrooisel kruipen?
  17. Ik voel me nu dan ook wel gesloopt... Alles is ook nog keurig gemulched met hennepsnippers. Morgen weer een beetje, maar het wordt wel 31 graden, dus misschien toch vanavond nog de paprika's in de grond zetten. Ik neem er wel een krukje bij...😄
  18. Dank je @Dahli ! Ik probeer dit jaar alles wat meer georganiseerd en zo ergonomisch mogelijk te doen. Voor mij hield dat in dat alles wat elkaar kan bestuiven, ook bij elkaar staat, dus de courgettes bij de pompoenen. Voor een ander waarschijnlijk heel logisch maar vorig jaar had ik de pompoenen aan de ene kant van de tuin staan en de courgettes helemaal aan de andere kant. En ik maar heen en weer lopen met mijn kwastje...😄
  19. Twee Espelette peperplantjes van @Petrasmoestuin . Super blij mee. Ik had dit jaar geen pepers gezaaid, maar ik vind het toch erg fijn dat ik ze nu heb.
  20. De kwekerij: Vanavond gaat alles de grond in. Ik heb er schaduwdoek boven gehangen, want het wordt de komende dagen loeiheet en heel zonnig. Ook de kolenbak rechts achteraan op de eerste foto heeft een schaduwdoek gekregen, want de kolen zijn niet blij met deze zon. Het schaduwdoek voor de paprika's hang ik strakjes op aan de markiezen. Nu ff lunchen.
  21. Rookie reageerde op woldistel's topic in Groente
    O, wat erg! Ik vind dat altijd zo jammer van al die zorg en aandacht... Stomme slak!
  22. Rookie reageerde op woldistel's topic in Groente
    Dan ga ik morgen lekker wat in de grond zetten. Ik heb een schaduwdoek, wat ik eventueel kan ophangen. Dan blijven ze vannacht lekker buiten. Het is misschien wat versneld afharden, maar ze worden erg lang en moeten echt de grond in voordat ze knakken in de wind. In elk geval de klimtomaten.
  23. Hoe hoog wil je je bakken hebben? Ik heb bakken van 60 cm hoog, daar heb ik eerst een laag omgekeerde emmers in gezet, om het volume van de bak wat te verkleinen. Daar bovenop heb ik gewoon een paar goedkope zakken tuingrond van de Aldi of Gamma of zo gedaan. Daaroverheen koemestkorrels gestrooid. Daar bovenop goede (bio) tuingrond met daardoorheen compost. Als je bakken 30 cm hoog worden hoef je die niet op te vullen met vulmateriaal.
  24. Rookie reageerde op woldistel's topic in Groente
    Ik wil eigenlijk morgen mijn tomaten gaan uitplanten, desnoods onder een schaduwdoek. Maar het komt over een dag of zes nog een nacht met maar 6 graden. Ze komen tegen een zuidmuur, dus de stenen zullen ook nog wel warmte vasthouden. Als ik er dan ook nog een fleece over doe, dan zal dat toch wel kunnen?

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.