Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Rookie

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Rookie

  1. Rookie reageerde op Rob1959's topic in Voordeur
    Hoi Rob, welkom hier. Hopelijk kan je snel aan de slag in een eigen tuin. Heb je momenteel geen ruimte om alvast wat bakken of zo neer te zetten, zodat je toch alvast iets kunt doen?
  2. Wat een groene weelde! Ik kan me voorstellen dat je het daar druk mee hebt, maar je hebt wel eer van je werk.
  3. Rookie reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Je bedoelt dat je al zes jaar lid bent en niet weet wat de babbeltuin is en je ook nog nooit hebt voorgesteld?
  4. Rookie reageerde op sygys's blog bericht in De grote moestuin
    Prachtig! Daar mag je met rechts trots op zijn. Wat een werk is daar verricht! Maar nu heb je wel heel wat te genieten.
  5. Niets mee doen dan maar.
  6. Vanavond een quiche met verschillende snijbiet, Russische kool, en bietenbladeren. Ik denk dat ik er wat feta doorheen kruimel.
  7. Ik heb (heel ongeduldig) de mulch een beetje opzij gekrabd en ik zie een bonenboogje! Maar ik maak pas een foto, als hij helemaal spontaan boven de mulch uitkomt.
  8. Ik heb nog niet rond de bollen gevoeld, maar volgens mij gaat dat best wel goed daar onder al dat stro. Wel een paar foto's gemaakt van de roest.
  9. Rookie reageerde op Tanja65's topic in Groente
    Ik heb dit jaar twee soorten, de vertrouwde Black Forest en en voor mij nieuwe, de Ola Escaladora. Ze doen het allebei goed, maar een groot verschil is wel, dat die laatste als een speer gaat en de Black Forest wat trager is. De Ola zit al lekker vol met beginnende bloemen.
  10. Rookie reageerde op sygys's topic in Groente
    Ze staan bij mij net een paar dagen buiten, maar ze lijken wel aan te slaan. Voorlopig staan ze nog onder een stolp tegen de koude, harde wind. Ik heb twee stekjes op één plek gezet, eerst kijken welke het sterkst is en de andere knip ik dan af.
  11. Rookie reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Wat erg van je pan! Zit er geen garantie op?
  12. Ik was te voorbarig... Wat ik aanzag voor een beginnetje van een boon waren gewoon wat stomme blaadjes en takjes, die hier van de bomen waaien...😄 Helaas, nog even wachten.
  13. Dank voor de correctie @appelvrouw !
  14. Rookie reageerde op sygys's topic in Groente
    Ik heb in de open kant op het zuidwesten 6 slaplantjes geplant. Volgens mijn berekeningen krijgen die daar een uur of 4 à 5 zon per dag, zelfs als de ranken helemaal dicht over het tunneltje groeien. Eigenwijs als ik ben, ga ik het gewoon proberen.😊 Niet geschoten is altijd mis...
  15. Wat mij hier zo aan stoort, is dat ze zo het randje opzoeken van wat nog net wél kan. Binnen de "wet- en regelgeving". Ik heb een vriendin, die een keten had van natuurvoedingszaken. Elk artikel wat werd ingekocht werd persoonlijk door haar bekeken, ze ging langs de bedrijven of de boerderijen of telers, om te kijken wat daar met het eten (of andere dingen) gebeurde. Ik heb een hoop van haar geleerd. Zoals b.v. biologische roomboter in de supermarkt. De koeien staan wel in een weiland recht langs één van de drukste snelwegen in Nederland, waardoor het gras vol zit met zware metalen en andere verontreiniging. Maar toch mag de boter "biologisch" worden genoemd. Dat soort dingen.
  16. Ik ga vanaf nu ook mijn kruiden bestellen bij het Blauwe Land.
  17. Rookie reageerde op sygys's topic in Groente
    Ja, dat zou heel goed kunnen. Maar dan weet ik dat dat niet werkt dus. Maar het zal misschien wel leuk staan...
  18. Rookie reageerde op sygys's topic in Groente
    Ik heb geen idee! Maar we gaan het wel zien. Het was zomaar een probeersel.
  19. Rookie reageerde op sygys's topic in Groente
    Ik had weer eens een ideetje. Er staan 6 zoete aardappelstekjes onder de stolpen, die dienen als bescherming tegen de harde wind. Als die stekjes goed gaan groeien, maken ze ranken. We hebben nu van tuingaas een soort tunnel gemaakt over de zoete aardappelen heen. Als die ranken langer worden, wil ik die door de gaten in het gaas neer de buitenkant leiden, zodat ze over de tunnel heen groeien en zo een dak maken. Dan kan ik makkelijk wat bladeren oogsten en er onder is dan ruimte en schaduw voor b.v. slaplanten. Kijken wat het wordt.
  20. Rookie reageerde op Jorieke123's topic in Babbeltuin
    Hier nu ook!😃 Plus onweer.
  21. Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto maken @appelvrouw . En ik zal inderdaad even pokie doen rond de bollen, sommige stengels zijn al best dik. Maar nu eerst de mega onweersbui ondergaan... In elk geval lijkt het alsof we regen krijgen.
  22. Hihi, er komen al wel bonen boven, die ik als gezelschap bij mijn wedstrijdbonen heb geplaatst. Maar van de paarse koningin zelf nog geen spoor...
  23. Over dat wiki gesproken, ik zou daar zelf niets aan toevoegen, want zoveel kennis heb ik gewoon niet. Er zitten hier een paar forumleden, waarvan ik blindelings aanneem wat zij zeggen, omdat ik het idee heb, dat zij weten waar ze over praten. Als die iets zouden toevoegen, zou ik dat gewoon voor waar aannemen.
  24. Ik ga dadelijk alles maar goed stormvast zetten. We schijnen weer zo'n onweersbui met windstoten te krijgen.
  25. Gemengde salade met een geraspte rettich en in stukjes gesneden knakworst erdoor. Dressing van mayo en zoete chilisaus.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.