Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Worteldoek. Welke breedte voor diverse teelten ?


Frans

Aanbevolen berichten

Ik ben geabonneerd op de digitale folder van van Cranenbroek en daarin staat momenteel een interessante aanbieding van worteldoek. Aardbeien wilde ik volgend jaar sowieso eens op worteldoek gaan telen maar omdat de prijzen uit de aanbieding van van Cranenbroek zo aantrekkelijk zijn wil ik gelijk ook maar eens andere teelten op worteldoek proberen.

 

Ik heb geen ervaring met telen op worteldoek. Zo lijkt me het formaat 5 x 8 meter bijvoorbeeld heel geschikt om er aardappels op te telen maar dan zit ik gelijk al met een vraag . Bij zo'n groot oppervlak is het onvermijdelijk dat je over het doek zal moeten lopen maar kan dat wel zonder dat dat voor de teelt nadelige gevolgen heeft ?

 

Het lijkt me dat alle aangeboden formaten gesneden worden van dezelfde 5 meter brede produktierollen en ik neem aan dat de snijranden van ieder doek na het afsnijden geseald worden om rafelen te voorkomen. Om alleen doek te kopen in het formaat 5 x 8 meter en dat later naar eigen wens te versnijden lijkt me niet zo verstandig omdat je dan juist met lastige gerafelde randen komt te zitten . Ik wil daarom doek kopen dat gelijk al de juiste breedte voor een bepaalde teelt heeft.

 

Daarom een vraag aan de ervaringsdeskundigen. Hoe doen jullie dat ? Zijn er voorkeuren voor een breedte bij bepaalde teelten ? Buiten deze vraag is alle relevante informatie zeer welkom.

gronddoekcranenbroek12861376834225.PNG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites