luuntje Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 hoi, ik ben nieuw op het forum en ben op zoek naar wat meer informatie/tips. ik ben luuntje(nickname) kom uit oostellingwerf, ben de trotse mamma van een dochtertje, baas van een hondje en butler van 3 katten. ik heb als klein meisje mijn opa vaak meegeholpen in zijn moestuin (tot 8 jaar) later mijn moeder en tante geholpen in hun tuin, en nu onze tuin toch aangepakt werd begon het toch te kriebelen. nu ben ik zomaar begonnen maar zoals te verwachten was: niet alles lukt. wortels direct naast aardappelen gezet die wortels werden dus niks ivm te weinig zon. geen netten oid tegen koolvlieg en koolwitje dus mn hele bloemkool en broccoli planten kan ik vergeten door het koolwitje geloof ik. en mijn boerenkoolplanten zitten ze ook al in en dus ook die vreselijke koolvliegmades hierover zal ik nog een apart topic openen. verder lijkt het me erg leuk om de verschillende groentes te ontdekken hier en te zien hoe anderen het aanpakken groetjes Luuntje Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Welkom, en over die koolvlieg. Zoek maar met de zoekfunctie van het forum naar koolkraag. Een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lynn Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Welkom ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 20 augustus 2013 Share Geplaatst: 20 augustus 2013 Hallo Luuntje, welkom! Het plezier staat toch voorop als je zo in de tuin aan het rommelen bent, ook al lukt nooit alles. Ik sprak gisteren met een meneer "op de tuin" die vertelde al meer dan 30 jaar daar te tuinieren en elk jaar had hij wel iets wat niet goed liep. Zijn enige komkommerplant deed het echter zo geweldig, dat hij komkommers bleef weggeven. Gisteren was ik de gelukkige en die waren me toch lekker!!Er mislukt dus elk jaar wel iets, en waar dat dan aan ligt?? Laten het dit jaar de kolen en de wortels zijn, volgend jaar misschien de bonen.... Je leert elk jaar weer bij en zolang we niet van de honger omkomen is dat toch prima lijkt me.Veel plezier in je tuin en op het forum, waar al meer vragen zijn beantwoord dan ik kan stellen Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 20 augustus 2013 Share Geplaatst: 20 augustus 2013 Welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 22 augustus 2013 Share Geplaatst: 22 augustus 2013 Welkom op het forum en succes Geniet ze bovenal van je tuin! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.