Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

pepers gezocht

Recommended Posts

hooi

de laatste tijd hoor ik vaak over pepers en hoe populair ze zijn.

nou wil ik het dus wel eens uitproberen en heb de vraag of iemand zijn peper zaden met mij wil ruilen?

ik heb de volgende groentes. ik heb ook nog bloemenzaden maar daar moet je maar even

PB voor sturen.

Spinazie

Kroten

Ijsbergsla

Kropsla

Bindsla

Salanova groen en rood

Bloedzuring

Wortelen

Pastinaak

Rapen

Rode kool

Witte kool

Lavas

Roomse kervel

Broccolie

Boerenkool

Andijvie

als iemand wilt ruilen hoor ik het graag!

Als je wil heb ik wel enkele bio zaden (5 tot 10 stuks)van gele peper(verder lijkt en smaakt deze als Spaanse peper).

Ik hoef er niets voor terug. Stuur maar pb-tje waar het heen mag als je ze hebben wil.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Op het peperforum las ik al dat je daar recent ook binnenkwam met een behoorlijk wenslijstje met wel 29 soorten erop.

En dan lees ik dat het je eerste keer pepers wordt... is het dan niet beter om eerst met een paar makkelijkere soorten te beginnen?

Hoe wil je die gaan verbouwen? Heb je een kas? En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 30 soorten heel veel zorg, potgrond, water en ruimte nodig hebben... (voor mij teveel , heb geen kas ook... volgend jaar minder...).

En zoals ook al op het peperforum gezegd... het oogsten van de pepers is net begonnen (Bishops Crown heeft nog maar nét bloempjes) dus het winnen van de zaden ook. Denk dat het slim is om je vraag over een maand of wat nog een keer te stellen. Denk dat er dan wel meer aanbod kan zijn.

hooii

ja het zijn er ook heel veel maar ik heb een kas en behoorlijk wat potten staan. ik hoef ze ook niet allemaal te hebben maar vind ze zo gaaf allemaal verschillende kleuren en vormen. en ik vind het echt heel leuk om te ruilen met mensen. dus het zijn meer richtlijnen. en ik zal ze ook niet allemaal tegelijk neerzetten. denk dat ik er met 2/3 begin en dan kan uitbreiden.

groetjes