Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Braam geraakt met round op


vagebond

Aanbevolen berichten

Hai, ben nieuw hier. Kennelijk heb ik in het voorjaar laaghangend blad geraakt met round up. Nu heb ik zowat de helft weggeknipt. Het was bruin geworden, ook de bramen die er aan hingen.

Al jaren niet meer gespoten met gif op de bestrating, dus dit is nieuw. Ik zou willen dat die flieren eens verdwenen door gif, maar nee, die braam is dus zeer gevoelig hier voor. Vol met mooie bramen, de helft van de struik weggegooid Dat wat over is van de braam, daar hangen gewoon zwarte bramen aan, maar ik durf ze niet voor de jam te gebruiken, want zouden daar ook sporen van round op in kunnen zitten. Het is niet zo gezond natuurlijk

Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet zo gezond natuurlijk. Ik weet niet precies de veiligheidsmarge die je aan moet houden tussen zo'n spuitbeurt / ongelukje en toch weer oogsten. Maar ik zou volgend jaar eerst weer gaan oogsten op die plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk uberhaupt niks durven eten uit een tuin waar Round Up gebruikt is. Die shit is giftig als wat. Kijk voor meer informatie daarover bijvoorbeeld eens een documentaire over monsanto (de fabrikant): http://www.youtube.com/watch?v=6VEZYQF9WlE

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mijke

 

koop dan nooit groenten , maar kweek alles zelf. want round-up is algemeen gebruikt in de groenteteelt.

 

Het monsanto schandaal heeft hier niets mee te maken , daar gaat het om wekelijkse round-up bespuitingen op de planten zelf , planten die er tegen kunnen doordat ze genetisch resistent gemaakt zijn ertegen. Dat is ontegensprekelijk crimineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mijke

 

koop dan nooit groenten , maar kweek alles zelf. want round-up is algemeen gebruikt in de groenteteelt.

 

Het monsanto schandaal heeft hier niets mee te maken , daar gaat het om wekelijkse round-up bespuitingen op de planten zelf , planten die er tegen kunnen doordat ze genetisch resistent gemaakt zijn ertegen. Dat is ontegensprekelijk crimineel.

 

Dat weet ik natuurlijk, daarom ben ik ook zo blij dat ik een moestuintje krijg!

 

En die genetische manipulatie is ook direct de reden dat ik geen groente zou eten uit een tuin waar iemand zelf roundup heeft gebruikt. De gewassen die in zo'n tuin staan zijn natuurlijk niet genetisch gemodificeerd, en kunnen er dus opzeker niet tegen. Terwijl het toch echt in het grondwater (en dus in de gewassen en in je groenten) komt. Ook als je het niet direct op de plant zelf spuit. Lijkt me niet iets om lichtzinnig over te denken. En dat is zeker wel relevant voor de vraag. De videolink post ik omdat er meerdere keren duidelijk te zien is welke gezondheidseffecten de blootstelling aan roundup, oa via grondwater, heeft op mensen. Not pretty. Dus nogmaals, zeker wel relevant voor de vraag!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...