floortje Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Hoihoi, Mijn naam is Floortje en ik ben nieuw hier! Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik voor een nieuw televisieprogramma werk, genaamd "Beestengeluk". Dit programma zal vanaf 1 september worden uitgezonden op SBS6 en gaat over het welzijn van dieren. Op http://www.facebook.com/beestengeluk is is meer te zien over het programma. In Beestengeluk zit o.a. een item over dieren in de tuin, gepresenteerd door de welbekende tuinman Rob Verlinden. Voor dit item ben ik op zoek naar iemand die last heeft van emelten... Deze diertjes zijn minder fijn voor je tuin en in het item "Dieren in de Tuin" gaat Rob hier meer over vertellen; wat trekt langpootmuggen aan? Hoe houd je de langpootmuggen en bijbehorende emelten uit je tuin? Uiteraard kan ik meer informatie geven over het programma en over de opnames. Indien mensen geïnteresseerd zijn kunnen ze daarom mailen naar [email protected]. Met vriendelijke groet,Floortje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Mijn naam is Floortje en ik ben nieuw hier! Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik voor een nieuw televisieprogramma werk, genaamd "Beestengeluk". Dit programma zal vanaf 1 september worden uitgezonden op SBS6 en gaat over het welzijn van dieren. Op http://www.facebook.com/beestengeluk is is meer te zien over het programma. In Beestengeluk zit o.a. een item over dieren in de tuin, gepresenteerd door de welbekende tuinman Rob Verlinden. Voor dit item ben ik op zoek naar iemand die last heeft van emelten... Deze diertjes zijn minder fijn voor je tuin en in het item "Dieren in de Tuin" gaat Rob hier meer over vertellen; wat trekt langpootmuggen aan? Hoe houd je de langpootmuggen en bijbehorende emelten uit je tuin? Beste Floortje niets persoonlijks.Maar nee bedank al zou ik ze in mijn tuin hebben of deze er helemaal mee onderzitten dan nog zou niets zeggen daar bij het mooie programma reclame gemaakt wordt voor roud up. Dat is van dat mooie spul vermoord bijna alles.Mijn verwachting is dan ook dat ook voor emelten er weer een papje van Monsanto,BasF,Bayer en of anderen zou kunnen gaan komen welke niet zo heel braaf zijn voor het millieu.(denk aan bijen sterfte e.d.) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 @Stan, precies waar ik ook aan dacht. Welk bestrijdingsmiddeltje zal nu weer in de schijnwerpers gezet worden. Rob Verlinden heeft ook wel eens reclame gemaakt voor RoundUp om tegels mee schoon te maken (ook bij SBS6). Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Maar.........(ff niet zo kort door de bocht jongens ) áls Rob Verlinden mogelijk een programma gaat maken om op diervriendelijke én biologisch verantwoorde wijze van emelten af te komen, dán ben ik een en al oor!! En heb vast last van emelten Hoewel emelten vast nut hebben in de kringloop Gezien de negatieve spiraal waarin Monsanto zich bevindt, zou het een tactisch goede zet zijn van SBS om zich tegen Monsanto en het hele GMO gebeuren af te zetten en zo alle moestuinierende kijkers te plezieren en tevens koploper te worden in de anti Monsanto-movement..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Beste Floortje, kun je je baas niet vragen wat zijn ware probleem is? Zijn het de emelten, langpootmuggen of de lage kijkcijfers? Misschien kun je SBS overtuigen dat het beste uit de grond komt. Dat alle beestjes even nuttig zijn en dat voor alles een natuurlijke oplossing is. ZEKER geen RoundUp nodig heeft om te kunnen bestaan. Leven zoals de aarde in oorsprong bedoelde. Goed voor mij en goed voor jou, win win. Ik kan je niet verder helpen, hoop dat je een eerlijk antwoord zult vinden.. Hartelijkst, Anne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
floortje Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Hallo allemaal, Ik snap jullie reacties en verontrustende gedachtes over het gebruik van eventuele bestrijdingsmiddelen, zeker omdat deze wellicht eerder door SBS6 programma's zijn gebruikt. Beestengeluk is echter een programma, zoals jullie zelf ook al zeggen, over het geluk en welzijn van dieren. Uiteraard staat de leefomgeving van het dier daarin centraal, dus ook het milieu waarin een dier leeft staat voorop. Er zullen daarom geen bestrijdingsmiddelen worden gebruikt! De rol van Rob Verlinden in ons programma is die van observator in de tuin. Hij vertelt over allerlei dieren die hij in de tuin tegenkomt en informeert de kijker daarover. De bedoeling van het item over de emelten, is dat veel mensen denken dat hun tuin wordt verwoest door vogels. De vogels graaien, krabben en pikken, en veel mensen denken dat deze dieren het gazon kapot maken. Echter zijn de vogels alleen maar op zoek naar emelten, en zijn het deze dieren die ook gele plekken in het grasveld achterlaten. De vogels proberen deze dus alleen maar uit de tuin voor je te halen. Er zal in het item dus niet worden gesproken over het bestrijden van emelten, want zelfs deze diertjes - ook al maken ze je tuin kapot - hebben een functie in het ecologisch systeem. Hopelijk heb ik jullie op deze manier meer kunnen vertellen over het item en de bedoelingen van ons programma. Laat het me weten als jullie nog vragen/bedenkingen hebben, ik sta jullie graag te woord! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 @Floortje, bedankt voor je reactie. Dit geeft weer wat hoop Ik hoop dan ook dat SBS6 laat zien dat met goed onderhoud(o.a. bezanden,beluchten en walsen van het gazon) van het gazon je bijna geen last van emelten en engerlingen hebt ? Althans dat e.e.a. geen plaag gaat worden.Groet Stan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Nou. Hier zat last van emelten. Op elke 10 sla of andijvieplantjes die ik poot gaan er toch zeker 2 kapot binnen 2 dagen. Plat. pats boem. in 1 nachtje doorgevreten aan de hals. Koolplantjes ook trouwens.Na ja. Meneer Verlinden mag gerust praktijk-beelden komen schieten bij mij op de tuin ( als ik maar buiten beeld mag ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Dat zijn geen emelten Bit, dat is vermoedelijk de slawortelboorder... Als je veel langpootmuggen hebt ( er is een periode, ik geloof in het najaar, dat ik veel laag-dansende langpootmuggen door het gras heb) heb je dan ook emelten? Ik doe niet echt aan een "gazon"in mijn grasveld, dus ik heb er geen verstand van..ik heb zo vaak gele plekken van emmers die zijn blijven staan bv..of er wordt teveel gelopen..en verder heb ik meer klaver en paardenbloemen dan gras... Edited August 28, 2013 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Heb gehoord of gelezen dan een halve aardappel aan een stokje .Deze half in de grond elke dag kijken en eruit nemen uit de aardappelen Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 haha thea....met zo'n idee maai je wel het gras voor de voeten weg van rob verlinden....... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Ja, zijn écht wel emelten ( ik vang ze de dag dat het plantgoed dood is )Die aardappel ken ik ja; ze eten ook aan de aardappelen toen ze er nog stonden. Maar 2 op de 10 verlies neem ik gewoon. Gedoe allemaal. Volgende week zitten ze er weer ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Nooit van gehoord GEDOE ALLEMAAL Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 @Floortje, bedankt voor het duidelijke antwoord! Ben benieuwd naar het programma, ga zeker kijken! Succes met de productie ervan. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Ik heb wel eens emelten in mijn Makkelijke Moestuin (à la Jelle) Bakken gehad. En ik deed het zo: neem een satéprikker en spies die emelten aan je prikker. Ik schud de satéprikker dan gewoon af in de bosjes. Zodat de emelten van het prikkertje af zwiepen in de bosjes. Ik bewaar de satéprikker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 @zaaizee... Helaas hier geen grasveld, er blijf hier altijd te veel water staan vandaar gekozen voor bestrating en mijn kippen houden de tuin schoon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts