thea Geplaatst: 3 oktober 2013 Geplaatst: 3 oktober 2013 Geen335 maar 325=140+185 totaal325. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 3 oktober 2013 Geplaatst: 3 oktober 2013 Het wordt wel ernstig dit. Hoe kan dat nou... Ik heb er 10 teveel van gemaakt, dat getal had ik ergens van in mijn kop. Nou ja, 325 dan. Quote
thea Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 60+ gelukkige heb ik er geen last van.Volgens mij was je met je hoofd in de wolken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Ik ga ze vandaag nameten. Direct gedaan, ik wist vrij zeker dat ik op 335 cm uitgekomen was, maar ik moest twee getallen onthouden tot ik met camera binnen was, trap en rolmaat opgeruimd, en toen speelde het het 60+ mee, in plaats van 150 cm voor de onderste helft op te schrijven gaf ik 140 op. Dus: onderste helft 150 cm, andere helft 185 cm, is 335 cm! Quote
thea Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Kruidje Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Ik heb ook zo'n hoge aardpeerenplant. Hij is 3,55 of 3,60 cm hoog. Lastig meten daarboven. Ik werd er helemaal moe van (nog steeds herstellende van de griep). Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Frans Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Ik heb nog geen witlofwortels gezien in dit topic . Vandaag heb ik de eerste serie wortels gerooid en de langste is 49,5 cm als je dat iele worteleindje tenminste als wortel mag meetellen. Ik weet niet hoe streng geedee op dit gebied is dus voor de zekerheid gooi ik daarom ook maar gelijk mijn nummer twee in de strijd die de 47,5 cm haalt. Als zwaarste wortel kwam er eentje met een gewicht van 533 gram boven de grond. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Vandaag een paar leuke meloenperen geoogst waaronder een exemplaar van 899 gram. De meloenperen die nu nog aan de struiken hangen zijn wat afrijpen betreft minder ver en ook kleiner . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
jootje Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Wow, wat ontzettend gaaf die grote meloenpeer! Wist niet eens dat ze zo groot komden worden! Super! Quote
Frans Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik verwacht dat grote exemplaren net zo goed smaken als rijpe meloenperen van een klein(er) formaat . Als je naar de vruchten van andere eetbare soorten in de familie van de nachtschade kijkt (zoals o.a. tomaat, paprika ,aubergine ) dan is smaak afhankelijk van rijpheid en heeft de grootte van de vrucht hier geen of nauwelijks invloed op. De vandaag geoogste meloenperen mogen nog een paar dagen op een fruitschaal pronken voor ze geconsumeerd worden . Als de smaak tegen valt dan hoor je dat gegarandeerd nog via dit topic Huub. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik meende dat Rob0 er eens iets over geschreven had, maar was te lui om het op te zoeken, vandaar in de vragende vorm... Edit: zoeken op 'meloenpeer eten' levert op dat je juist lang genoeg moet wachten tot ze rijp zijn, juist niet te jong eten... Ik zoek nog verder, want wil ze volgend jaar telen. Quote
Frans Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Verder moeten ze ook nog eens volledig aan de plant gerijpt zijn om lekker te zijn. Het binnenshuis aan het eind van het jaar vaak noodgedwongen narijpen heeft wat smaak betreft geen zin en maakt ze er niet veel beter op is mijn ervaring. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Ik heb net weer de langste stengel van de aardpeer opgemeten, die is nu 350 cm lang. @Gwen, ik ben benieuwd? Als jij een plaatje erbij doet, doe ik dat ook. Quote
Gwen Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Zo! Het gaat goed met de aardpeer!! Ik heb in maart 5 kleine knolletjes in een IKEA-zak gestopt en afgelopen weekend maarliefst ruim 8 kilo kunnen oogsten! Volgend jaar doe ik 6 zakken met aardpeer. Ze gaan niet in de volle grond omdat ze dan denk ik vreselijk gaan woekeren. In de zakken houd ik het in de hand, doen ze het super en heb ik een oogst van 100% . V.w.b. de zakteelt-aardpeer ben ik denk ik wel recordhouder qua hoogste en grootste opbrengst. Fototjes komen! Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 tomatenplant 3.50m en groeit nog door ( black cherry) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Heb je die dingen nog staan dan ?? Maar bij mij was de Black Cherry ook het grootst ja ( ik pobeerde m op 2 m te houden, buiten dan he ? Ding is al een ruime maand weg hoor )Geeft ie nog steeds bij jou ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Meteen beetje goede ogen zie je de trosjes nog hangen. Ik heb pas een plant geruimd..geef al lang( op 1 keertje na een beetje 2 week geleden)geen water meer... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dennislp Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 3,5meter Mijne in pot komt net niet aan de 2meter. Maar is er een speciale reden dat je amper/geen water geeft aan het eind van het seizoen? Heb zelf m'n tomaten ook nog staan (met slecht weer in de schuur, met mooi/droog weer gaan de potten naar buiten), maar ik geef ze nog de normale hoeveelheid water. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Hoe minder water, hoe droger de kas, hoe minder schimmel... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Mijn Witte Belgische Winterpeen. De zwaarste: De langste: De gekste: Quote
HuubvG Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Applaus! Hoe gekker ze zijn, hoe meer ik er iets menselijk in ga zien... Quote
RobO Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 ja heb ik ook, ik denk nu zeer aan die yo yo yo hiphopdansertjes Quote
thea Geplaatst: 31 oktober 2013 Geplaatst: 31 oktober 2013 Ik denk aan hersen kronkels. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Sanne2 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik weet niet of dit een record is, maar ik heb eergister een bloemkool geoogst van 1169 gram. De dag ervoor eentje geoogst van 1009 gram. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.