borderrose Posted September 4, 2013 Posted September 4, 2013 Wie heeft er voor mij plantjes of stekjes van wijnruit? Het is bedoeld als voer voor koninginnepages, althans voor de rupsen er van. Mocht er iemand zijn die nog pastinaak of knolvenkelplantjes (of andere ( liefst nog kleine) schermbloemigen) heeft; die zijn ook van harte welkom.Gaat allemaal om het blad en loof dat gegeten wordt, maakt niet uit of de planten verder nog uitgroeien voor de winter. Ik ga zelf ook nog snel proberen iets te zaaien, maar dat duurt even natuurlijk, als het nog opkomt in deze tijd van het jaar. Ik wil je er wel voor betalen en ik wil ook wel iets met je ruilen, geef maar aan als je wensen hebt. Quote
geedee Posted September 4, 2013 Posted September 4, 2013 Dille en wortelloof eten ze ook....je kunt meteen al een bosje bospeentjes kopen en in n vaas zetten.....die rupsen hebben honger! Quote
borderrose Posted September 4, 2013 Author Posted September 4, 2013 ja, ze hebben wwel eten hoor dille, venkel, peterselie, kervel, parijse worteltjes Maar het gaat zo snel, voordat ik het weet ben ik door mijn vooorraad heen en is de rest nog niet weer aangegroeid, vandaar mijn vraag en wijnruit en pastinaak heb ik niet. Is voor mijn zoon trouwens; is zijn hobby; vlinders, maar koninginnepages hebben we nu voor het eerst. Quote
geedee Posted September 4, 2013 Posted September 4, 2013 Leuke hobby... . zie geedee-haar-koninginnepage-t4189-150.html?hilit=koninginnepage Quote
borderrose Posted September 4, 2013 Author Posted September 4, 2013 Oh...wat leuk! Haha, dat ga ik vanavond even allemaal doorlezen.Ik kan je nu al wel vast vertellen dat je ze zodra ze gaan verpoppen in de koelkast moet leggen, maar misschien wist je dat inmiddels al. Quote
roosmarij Posted September 11, 2013 Posted September 11, 2013 Heb je inmiddels je wijnruit gevonden? Ik had hem in de voortuin en wilde die wel voor je uitgraven, maar hij is verdwenen, dus ik kan je helaas niet helpen.... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
borderrose Posted September 11, 2013 Author Posted September 11, 2013 Nee, wijnruit blijft nog steeds welkom! Nu eten ze voornamelijk venkel, dat vinden ze het lekkerste en verder dille, peterselie, kervel, parijse worteltjes. Hij heeft nu 21 rupsen, dus het gaat goed! Quote
Recommended Posts