Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

de Frambei


Bit

Aanbevolen berichten

Tot mijn verbazing blijkt er een nieuw soort vrucht op de markt te zijn. Exclusieve groentezaken die de "Frambei" aanbieden.

 

Iemand wel eens gehoord van de Franbei ?

Ik kwam er op omdat iemand het woord Frambei gebruikte vandaag op ons forum. Niet vreemd, want op internet bestaat wel degelijk de vrucht. Een vrucht die een kruisingsproduct zou zijn tussen een aardbei en een framboos !

 

Helaas. ( of eigenlijk : helemaal niet helaas ) Het is de ons welbekende aardbei ( Fragaria ) 'Frau Mieze Schindler', ook wel de 'frambozenaardbei' genoemd door velen, omdat de heerlijke aardbei vaag iets met de smaak van een framboos heeft, en het uiterlijk van de aardbei ook zo kenmerkend en duidelijk ánders is dan de gemiddelde gewone aardbei: Bobbeliger wel, al lijkt het in niks op een framboos. De framboos is tenslotte écht een ( samengestelde ) vrucht, en de aardbei is een schijnvrucht. Maar goed. Een sukkel die daar op let. "Alle waar naar wat het schijnt"

 

Toch wel raar dat er echt artikelen op internet beweren dat de Frambei echt een kruisingsproduct zou zijn: een vrucht. Een kruising tussen framboos en aardbei.

 

Wie helpt ons uit deze droom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik dit topic las, dacht ik meteen dat ik zoiets bij bakker gezien had.

Heb het even opgezocht en in de gids voorjaat 2013 staan ze idd op pagina 99.

Dit staat er:

Aardbei ' fram-berry '

Fragaria x ananassa. Een aardbei die naar framboos smaakt! Maar ook naar aardbei! Een heel bijzonder vruchtje. Telen als een aardbeiplant en laat uw gasten versteld staan van dit soort!

 

Daarnaast staat de pine-berry, die wordt ook fragaria x ananassa genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...