Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ideeën voor een verhoogde kruidenbak?


Limoncello

Aanbevolen berichten

Ik zou 2 verhoogde kruidenbakken willen maken. Eerst dachten we zo'n verhoogd slakkenhuis te maken. Dus zo'n cirkel dat ronddraaid naar boven toe. Dit is handig omdat je je niet elke keer moet bukken.

 

Ik ben van dat idee afgestapt omdat het moeilijk in elkaar te zetten is met recht materiaal. Daarom denk ik om gewoon rechthoekige bakken te maken van 3m x 0,50m. Maar als ik deze op 1 meter van de grond zet wil ik niet alles vol aarde steken want dat is voor niets nodig. Mijn vraag, met wat kan ik dit vullen? Of een holle bodem maken maar wat als hout rot en door gewicht alles naar beneden ploft?

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vaste kruiden zijn dan is 15 cm wel heel ondiep voor de aarde zou dan eerder 50 cm nemen, met eenjarige maakt het niet zo uit die leven toch kort.

Waarom niet gewoon een bak of potten met kruiden op een tuintafel ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vaste kruiden zijn dan is 15 cm wel heel ondiep voor de aarde zou dan eerder 50 cm nemen, met eenjarige maakt het niet zo uit die leven toch kort.

Waarom niet gewoon een bak of potten met kruiden op een tuintafel ?

 

De tuin is groot en tuintafels rotten en zien groen. Ik wil het enkel met grote bakken doen. Op een tafel is mooi maar je hebt wel een grote tafel nodig om 15 soorten erop te zetten

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even onder wilde bieslook ik heb net wat foto's gezet.

Ik heb flink wat trotoirtegels gehalveerd en daar bakjes van gestapeld.

Goedkoop en handig vooral als ze net toevalling het trotoir aan het vernieuwen zijn in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn kruiden in een oud konijnenhok zitten, dat ziet er ook wel grappig uit! (fototoestel is met vriendin mee, kan morgen wel even een foto plaatsen)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de konijnen dan Koert ?

Ontsnapt of waren het Kerstkonijnen.

die zitten in een grotere kooi nu! (de 'kruiden' kooi was niet geschikt voor ons gehandicapt konijn)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ben een beetje sloom in dit topic geweest ik dacht dat met verhoogde kruidenbak een bak op poten werdt bedoeld maar

er wordt slechts een bak op de grond bedoeld, ik snapte er ook maar weinig van

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dit weekend besloten de zeshoekige houten zandbak (evt. met deksel) van de vorige bewonders voor kruiden te gaan gebruiken.

Zandbakspeeltjes eruit, tuinaarde erover en mengen (kruiden houden van zand) en we hebben een soort square foot garden dichterbij de keuken dan de moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...