Indy Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Ik ben op zoek naar een paar teentjes. Op de sites zijn ze niet te krijgen meer.Overal uitverkocht.Ik heb wel ruilzaden,bonen ,plantjes o.id. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monika Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Dag Indy, Bij Vreeken hebben ze het nog wel. Had je daar al gekeken? Groetjes,Monika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Hallo MonikaHelaas weet Vreeken niet het verschil in oerprei en olifantenlook.Ik heb er oerprei weg,en op het zakje staat:oerprei,of olifantenlook.Het is oerprei,da staat al in de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Zo ver ik weet heeft vreeken pas eind september knoflook, of alle soorten koeten hu al binnen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DebjeDuif Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Das ook mijn probleem, mijn olifantenknoflook/oerprei komt ook bij vreeken vandaan, maar welke vd twee het nou echt is? Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 14, 2013 Author Share Posted September 14, 2013 Ik heb oerprei,dat zijn kleine bolletjes,het zijn nu kleine groene stengeltjes.Ze zijn niet groter geworden.Als ik de olifantenlook zie,is die echt heel anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Volgens mij is er wel degelijk verschil tussen Olifantenknoflook en oerprei, wanneer je plantgoed aanschaft van O.K. dan hoort dit sowiezo 'groot'' van formaat te zijn.één bol bevat 4 a 5 erg grote tenen, elke teen die je plant groeit uit tot weer een super giga bol met weer 4 a 5 tenen. Ik heb nooit plantgoed van Oerprei gezien dus dat is lastig beoordelen. Ter illustratie heb ik snel een foto gemaakt van mijn O.K plantgoed die in de schuur hangt, merk het verschil tussen de 2 gewone teentjes knoflook in het midden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted September 14, 2013 Author Share Posted September 14, 2013 Er is ook wel degelijk een groot verschil,mar bij Vreeken noemen ze ze allebei oerprei.Om de verwarring ff te vergroten.Ik heb nu solo's bij Jumbo weg, maar afgaande op het O.K. topic,is dat toch niet hetzelfde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 De knoflook op de foto van Persica is in ieder geval absoluut geen OerpreiLinks op deze foto is oerprei..rechts Egyptische ui (de bovenste zijn ongepeld). De oerprei nomen ze ook wel parellook, de vellen van de teentjes zijn parelkleurig. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 De "Olifantenknoflook" die ik bij vd Wal had besteld vorig jaar ziet er donders veel uit als de linkerkant van het plaatje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Hier nog een andere foto van de oogst van de oerprei in juli...er waren grote, maar ook heel veel kleine teentjes. Wat ook kan helpen is dat de plant echt als een preitje groeide..en de bol natuurlijk ook naar prei ruikt/smaakt...Jammer dan Erny..maar dan heb je wel oerprei ook leuk.Zelf zou ik ook wel olifantenknof willen proberen..dus als iemand een teentje of wat wil ruilen op de MtFD? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Allen, op dit forum en diverse andere sites lees en hoor ik constant over de reuzen knoflook of olifantenlook en hoe moeilijk deze wel te vinden is ...Is idd niet evident om de 'echte' te vinden en niet te worden weggestuurd met oerprei, overigens ook een leuke aanwinst in de moestuin. Onderstaande link verwijst je door naar een website, je kan er je postcode ingeven en dan zie je waar het dichtsbijzijnde verkooppunt is.www.bucomat.be/nl/product.aspx?id=661&cat=5 Voor mijn region Weeteren/Erpe-Mere/Gent zijn er verschillende mogelijkheden.In St Lievens Houtem verkopen ze vanaf januari/februari opnieuw olifantenlook, Dier en Tuin Goessens D'Haese, Edgard Tinelstraat 7 en neen, heb geen aandelen of andere link met zaak, wil gewoon helpen. Veel success. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts