Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Nog even uitzoeken hoe je foto's plaatst (ben ik niet zo handig mee)maar hier komt dus mijn moestuintje...Oppervlak is 240 bij 240 (centimeter ) plus een strook van 60 bij 240 voor kruiden. Vandaag de tegels verwijderd en hout gezaagd voor de te maken bedden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Jeeeeej! Aan de slag! We zien graag foto's, maar dat wist je al Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 maart 2011 Twee weken geleden....zag het er zo uit.En ondertussen hebben wij gezaaid.....binnen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 maart 2011 Links, twee kerstomaten, midden, broccoli, rechts vleestomaten en een bieslookje.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 maart 2011 En nu ziet het er buiten ZO uit.....vandaag de tegels verwijderd... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Mooi hoor, die schuttingen! Is dat stuk onttegelde vloer 2.40 x 2.40? Dan lijkt t op de foto veel kleiner dan t is. Ga je de tegels eventueel nog hergebruiken voor verhogingen? Zou wel leuk staan daar. Of voor een verhoging ergens anders? Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 maart 2011 ja dat stuk is 2.40 bij 2.40 en lijkt kleiner dan het is.vandaag dus deel hout gezaagd voor de verhoogde bedden die ik nog moet maken. de tegels worden hergebruikt bij een ander deel van het terras dat braak lag (vorige bewoners, ook al woon ik er al 4 jaar nu) , dat ik ga opgraven en dan wordt dat betegeld zodat we daar kunnen zitten ....zijn van die lelijke gemeentedingen, je weet wel, en liggen er al 50 jaar... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Van die mooie vierkante grijze stoeptegels die ik overal weer vandaan haal via marktplaats om paadjes te maken in mijn moestuin? Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 maart 2011 *gniffel* Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos Geplaatst: 28 maart 2011 Share Geplaatst: 28 maart 2011 Als je nu een stoeptegel hoogkant zet, en de anderen er stuk voor stuk met kracht op slaat, breken ze min of meer middendoor en kun je een prachtig stapelmuurtje maken voor je verhoogde bedden. Cheap,cheaper,cheapst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 29 maart 2011 Share Geplaatst: 29 maart 2011 Als je nu een stoeptegel hoogkant zet, en de anderen er stuk voor stuk met kracht op slaat, breken ze min of meer middendoor en kun je een prachtig stapelmuurtje maken voor je verhoogde bedden. Cheap,cheaper,cheapst.Inderdaad, heb ik ook. Al twintig jaar dus nu ook mooi begroeid met mos en rotsplantjes.Als je wilt kijk dan even bij de fotos van mijn topic (half om half tuin) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 7 april 2011 nu drie van de zes plus een, verhoogde bedden klaar.zit goeie grond in, korrelmest en kalk. gisteren twee rabarberstokken in een bak, en worteltjes en pootuitjes in andere.die van de koolsoorten staat nog leeg, die moeten nog beetje groeien. moet nog drie bakken maken, voor tomaat, boontjes, frambozen.maar nu effe niet.ben te kapot....volgende week verder... het zaagwerk is klaar dus in principe zijn de bakken zo klaar maar het is het GRAAFWERK wat me zo kapot maakt...nog herstellende dus niet 100% fit...maar wel grijnzen elke keer dat ik naar buiten kijk en zie wat ik gedaan heb....helemaal zelluf... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 7 april 2011 Share Geplaatst: 7 april 2011 En dat geeft dan weer dat geweldige gevoel. Dat je t helemaal zelf voor elkaar hebt gekregen en dat t er goed uit ziet. Nu de foto's nog Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 7 april 2011 jajajajaja komtkomtkomt..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2011 Share Geplaatst: 17 april 2011 Ik ben wel heeeeeeeeeeeeel benieuwd naar foto's! Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 17 april 2011 weet ik, ongeduldje op pootjes!!nog heel even, ik wou wel dat de bedden op zijn minst klaar waren en wat tegels gelegd, en dat was vrijdag pas het geval. de uitjes komen al op, de rabarber vliegt de lucht in...maar nog steeds geen herfstframbozen gevonden die in een van de bedden moeten. zaailingen doen het allemaal prima.dus...fotos komen eraan...als niet morgen dan dinsdag.is dat goed????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 april 2011 Share Geplaatst: 18 april 2011 Ik vergeet het steeds... zijn de herfstframbozen nou die die vanuit de grond weer opkomen elk jaar? En niet vanuit het hout van vorig jaar? Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 21 april 2011 Eindelijk dan de fotos...excuses voor de beeldkwaliteit.Heeft even geduurd allemaal... Foto 1: nieuwe tuinmeubeltjes...ter verhoging van het terrasgenot. Foto 2: de vorderingen.Groentenbedden....rechtsachter wortels/ ui in opkomst.Rechtsvoor rabarberplantenLinksvoor herfstframboos.Tuinhekje van de xenos (weekaanbieding) inmiddels uitgebreid tot 3 en gekoppeld.Voor het tuinhekje komt nog een klein bloemenbordertje.Iemand grapte dat het eruit zag als een kerkhof.... Foto 3: kruidenbed in wording.Rozemarijn, tijm en pepermunt tot nu toe.De bieslook staat nog binnen...moet nog wat afharden.Rechts staat clematis, twee witte en twee wit met roze, een van elk staat nu inmiddels in kruidenbed (moet nog muurframe halen) en andere twee achter het tuinstel tegen de muur, idem. Nu nog de aankleding, sfeer scheppen/ verder opruimen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Oooooooooooh... dat is mooi geworden.... Ik had nog even teruggescrold.... Wat een verschil! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Wat een verandering! Wauw!! Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Ik vindt het ook heel mooi geworden, veel mooier dan ik gedacht had toen ik de eerste foto zag zonder schutting.ik denk dat de combi groente en toch mooie achtertuin die leuk is om naar te kijken je gaat lukken. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Tuintjes zijn net kinderen: allemaal anders en mooi op hun eigen manier..... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Ziet er heel gezellig uit Berti. Ik vind die Xenos tuinhekjes erg leuk staan. Ben heel benieuwd hoe alles eruit ziet als t groeit en bloeit. Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Berti Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 22 april 2011 awww...........wat vind ik het LEUK om dit alles te lezen!!!dingen nemen toch pas vorm aan terwijl je bezig bent, dat weten jullie allemaal.... tuurlijk komen er nog updates zodra de rest erin staat en de clematis had al flinke knoppen ...ja ik ben erg blij met mijn mini moestuintje (bedenk wel, het is maar een stuk van 2.70 bij 2.70!! dus zoveel kan je doen met een klein stukje grond.) *helemaal in mijn nopjes* vandaag of morgen maar weer eens naar intratuin voor bloemen voor dat bed voor het hekje...blijven de buurtkatten er hopelijk ook uit.die komen niet in de groentebedden GZD, want die stinken.....en zit grond in die ze niet lekker vinden hehehe prettig weekend allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 22 april 2011 Share Geplaatst: 22 april 2011 Dat ziet er mooi uit!!!Die hekjes zijn geweldig. Ga ik ook naar op zoek.Ik heb alleen nog even een tip: zet de munt in een pot. Het ding groeit anders alle kanten op. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten