Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Spinazie afknippen of blaadjes plukken?

maggy

Recommended Posts

hallo

ik heb misschien een domme vrag maar ik heb winterspinazie gezet deze is al mooi gegroeid min vraag is als ik spinazie wil snijd ik dan het hele struikje af de wortels blijven staan ik trek de spinazie niet uit alleen afknippen is dit de goede manier om hem terug uit te laten schieten of mag je alleen de buitenste blaadjes vh struikje afplukken dan is het wel tijdrovend vind ik hoe doen jullie het

Jawel, je antwoord staat er wel bij.

Er staat wat omschreven over snijspinazie (die je in zijn geheel afsnijd) en plukspinazie (waar je blaadjes van kunt plukken). Dit zijn geen verschillende soorten spinazie, ze komen uit hetzelfde zaad, het verschil zit 'm alleen in de manier van zaaien. Lees het stukje over zaaien nog maar eens.

Overigens heb ik dit jaar ook voor het eerst Spinazie Winterreuzen gezaaid, dus ik spreek nog niet uit erg veel ervaring.

En er staat ook iets over dat de Winterspinazie al wat groot moet zijn als je de winter in gaat...

"Winterspinazie wordt zoals de naam al doet vermoeden in de winter gezaaid, om al heel vroeg in het voorjaar te kunnen oogsten. Om weinig last te hebben van de vorst is het nodig om voor de winter al een goed ontwikkeld gewas te hebben."

Dus ik vraag me af of het wel slim is om nu te gaan oogsten...?