Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nood !!! beesjes op aardbeienplant


Veerkee

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb nood..

op mijn aardbeienplantjes zitten van die kleine beestjes!!

ze zijn wit niet groot en zitten voornamelijk op de takjes op de bladeren maar heel weinig...

wat moet ik doen??

heb foto proberen maken maar camera doet het niet van zo dicht bij.

 

plzzz. weten jullie misschien wat dit is?

 

kan het bladluis zijn?

zoja , hoe bestrijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zoveelste aardbeien topic?

 

Brandnetel, aftreksel tegen luis

 

Een aftreksels van brandnetel krijgt u door de planten maximaal een etmaal in water te weken. Met de vloeistof die u dan krijgt, kunt u, na verdunning (1 op 10) uw planten bespuiten als ze last hebben van luis. Het werkt nog beter als u 5 gram groene zeep aan de oplossing toevoegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eerst ff een foto zien. Dan kijken we daarna wel of het luizen zijn. Vind ik het namelijk nog een beetje koud voor, voor luizen.

 

Ze staan in een plastic kasje he. Ik heb in de schuur dit jaar al 3x luizen gehad op sommige pepermunt plantjes.. laatste keer flink gespoten... niet meer terug gezien Ik moet geen luizen hebben waar veel plantjes dicht op elkaar staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hou ik m'n mond. Een middeltje wat wel goed werkt, maar slecht is voor het milieu is groene zeep met spiritus xD

 

edit:

 

Voor de bestrijding van blad-, wol- en dopluizen.

Voor lichte aantastingen zijn diverse mogelijkheden op basis van zeep

bijvoorbeeld een zeepoplossing (groene zeep, Sunlight zeep) met spiritus:

water, groene zeep en maximaal 10% spiritus en dat goed vermengen en

dan daarmee spuiten. Maar niet als de zon er op staat. En je moet het een

paar keer toepassen, met tussentijd van enkele dagen. En dat soort spul is

dan wel milieuvriendelijk, maar ook niet goed voor andere insecten, dus

het liefst 's morgens vroeg of 's avonds laat en eerst even kijken of er al

geen lieveheersbeestjes in je boom zitten.

bron: http://www.tuinkrant.com/tuindokter/biologischeplantenaftreksels.pdf

 

Ik lees net dat het biologisch is :') Volgens mij net zo erg als gewoon gif in een tuincentrum, maar dan goedkoper. Maar dat ben ik.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eerst ff een foto zien. Dan kijken we daarna wel of het luizen zijn. Vind ik het namelijk nog een beetje koud voor, voor luizen.

 

Ze staan in een plastic kasje he. Ik heb in de schuur dit jaar al 3x luizen gehad op sommige pepermunt plantjes.. laatste keer flink gespoten... niet meer terug gezien Ik moet geen luizen hebben waar veel plantjes dicht op elkaar staan

 

ik ook niet , waarmee spuit jij ze dan percies??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eerst ff een foto zien. Dan kijken we daarna wel of het luizen zijn. Vind ik het namelijk nog een beetje koud voor, voor luizen.

 

Ze staan in een plastic kasje he. Ik heb in de schuur dit jaar al 3x luizen gehad op sommige pepermunt plantjes.. laatste keer flink gespoten... niet meer terug gezien Ik moet geen luizen hebben waar veel plantjes dicht op elkaar staan

 

ik ook niet , waarmee spuit jij ze dan percies??

 

Ehm,... Kan morgen wel even kijken hoe het heet.. Is een algemeen flesje uit het tuincentrum, 10 euro ofzo. Moet je 5ml daarvan mengen met 1liter water dacht ik (ik doe t beetje op gevoel) , tegen al het ongedierte. (Pyrythum zit er in dacht ik)

 

 

Maar ik zou zeggen:

 

Koop is even knoflook bij de supermarkt, laat dat in de garage ofzo even een dagje weken in een gieter met water, Wel als losse teentjes, liefst nog beetje gesneden in kleine stukjes, en zodra dat even een dagje gestaan heeft, giet het water over je plantjes.

 

Zo hebben wij het altijd gedaan toen we geen bestreidings spul hadden, maarja dat hebben we nu standaard voor de rupsen.. Hier werkte het altijd wel, als het niet werkt zou ik het even een paar daagjes langer laten weken, die knoflook in een gieter met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...