Ga naar inhoud

Kervel binnen kweken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Mieke s, kervel binnen kweken is erg lastig en gaat vaak maar een paar weken goed en dan gaat de plant net voor je echt kan oogsten kwijnen. Als je wel een poging gaat doen zet je plant dan op een plek waar deze meer dan 4 uur zon per dag krijgt. En liever niet boven verwarming/kachel i.v.m. snel uitdrogen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

het kan, heb ik zelf ook nog gedaan, maar is het de moeite waard om de tijd in de steken, alle dagen water geven en elke dag de bloempot draaien zodat alles wat recht groeit. Voor die ene keer soep.

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

Laat maar lekker buiten staan en zich zelf uitzaaien. Na verloop gaat hij als een speer. Beetje de grond tussendoor verbeteren helpt wel. Dan zaait hij altijd op precies het juiste moment en heb regelmatig kervel. Ik heb nu 0,25 m2 staan. Binnenkort kervelsoep.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

gezaaid in aug stond op het pakje dat het nog mocht ook in mijn boek en in de moestuin van wim vertelde ze dat kervel nog perfect kan omdat die niet zoveel tijd vandoen hebben

Geplaatst:

Kervel, is dat geen plant die groeit als de dagen lengen? In de lente dus?

Uiteraard kan men met bijbelichting veel planten bedriegen en ze toch kweken wanneer men wil maar is dit wel verantwoord voor een beetje kervel?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...