Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
was dat zo'n brievenbus doos?

die zouden zonder problemen door de machines moeten gaan... als dat gesloopt wordt door een machine gaat daar iets goed fout.

Neen, niet een die op het postkantoor is gekocht, maar wel een die door de brievenbus kan...ietsje groter dan A4. Op het postkantoor is dat ook gecontroleerd aan de balie met zo een kartonnetje waar ze het insteken. Was geen probleem. Daarom ook 3 Euro porto en niet van een pakje.

Ik had nog zo een envelop en had die ook speciaal genomen omdat ze stevig is en door de brievenbus zou kunnen, anders zou iedereen veel meer moeten betalen omdat het dan als een pakje wordt gerekend.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
was dat zo'n brievenbus doos?

die zouden zonder problemen door de machines moeten gaan... als dat gesloopt wordt door een machine gaat daar iets goed fout.

Neen, niet een die op het postkantoor is gekocht, maar wel een die door de brievenbus kan...ietsje groter dan A4. Op het postkantoor is dat ook gecontroleerd aan de balie met zo een kartonnetje waar ze het insteken. Was geen probleem. Daarom ook 3 Euro porto en niet van een pakje.

Ik had nog zo een envelop en had die ook speciaal genomen omdat ze stevig is en door de brievenbus zou kunnen, anders zou iedereen veel meer moeten betalen omdat het dan als een pakje wordt gerekend.

als het op het postkantoor gecontroleerd is blijft het nog steeds heel raar. ik gebruik dat soort doosjes ook regelmatig en heb daar nog nooit problemen mee gehad, daar moeten de machines ook gewoon tegen kunnen. juist met iets als losse spulletjes(zoals zakjes zaden) worden die doosjes aangeraden omdat bij een envelop de inhoud naar 1 kant kan zakken.

tijd voor een klacht?

zoveel moeite gedaan en dan is dit het resultaat . ik vind die 3euro ook heel lullig, zeker omdat het pakketje op het postkantoor gefrankeerd is. heb je daar het bonnetje nog van als bewijs?

Geplaatst:
Fijn dat (deel van?) de inhoud er is... maar wat ik nou niet helemaal begrijp is waarom je die 3 euro moest betalen? Toch niet omdat die machien van hún de envelop heeft vernield en dat ze het daarom opnieuw moesten inpakken?? Want zou ik dan wel écht van de gekke vinden...

(Zou het trouwens dezelfde machien zijn als waar die van mij in was verslonden?... De vreselijke zadenenvelop vretende sorteermachien ).

daar was het volgens mij wel voor

Geplaatst:

Nou... dat vindt ik dan beláchelijk en omgekeerde wereld!

Je zou namelijk eerder een schadevergoeding moeten krijgen, en dan ook nog méér als 3 euro... Helemaal omdat ie ook niet compleet lijkt te zijn.

Maar ik snap dat je zo blij was dat ie er eindelijk was dat je je hebt laten overrompelen en het hebt betaald.

Blijkbaar staan er machines in den lande die niet van dikke enveloppen houden en die zie je dan nooit never meer terug. Denk dat jullie hier zelfs geluk hebben gehad dat ie boven "machien" is gekomen.

Voor de volgende verzendpoging toch maar er voor zorgen dat de hele inhoud niet naar één hoek kan schuiven óf zo'n brievenbusdoosje gaan gebruiken?

Succes allemaal!

Geplaatst:

Ik heb het linkje even gevolgd, Angela, en de klacht proberen in te vullen in de vele standaard schermpjes die dan volgen. En eigenlijk kan ik het verhaal er niet of nauwelijks in kwijt, tenzij ik hele verhalen ga schrijven als een aangehechte brief.

Het resultaat is een hoop werk, en een melding in een of ander overzicht, waar eigenlijk ook TNT weinig meer mee kan.

Wat verwachten we? Excuses...3 Euro terug (en een bloemetje voor Divicento....)? Dat ze hun sorteermachines gaan veranderen, opdat dit soort "beschadiging" niet meer voorkomt? Dat de managers een nieuw protocol gaan bedenken, waardoor als dit weer gebeurt, een klant geen 3 Euro 2x moet betalen? Geloof echt niet dat dit op grond van het invullen van zo een standaard klachtenformulier gaat gebeuren.

Natuurlijk is het erg vervelend allemaal. De "afhandeling" zelfs onfatsoenlijk Maar een manager zal redeneren, dat een deel van de inhoud toch netjes is afgeleverd en dat het "dus" (statistisch gezien) een correct afgehandeld geval is, want het is nog bezorgd ook. (Dus geen verloren poststuk).

Geplaatst:

Wat magisch werkt bij postnl, twitter een bericht met je ongenoegen met de hashtag #postnl. Binnen no time heb je een reactie.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

als het niet wordt gemeld zal er sowieso niets veranderen...

het is dan geen verloren poststuk, maar wel verloren/beschadigde inhoud.

je hoeft trouwens niet het hele verhaal in dat kleine vakje te zetten. normaal gesproken wordt je binnen een paar dagen terug gebeld is mijn ervaring. dan kan je het hele verhaal doen.

Geplaatst:

Okay.

Dan zal ik het formulier indienen.

Maar dan heb ik eerst nog de-niet-forumnaam en het adres van Divicento nodig. (Die staan namelijk op het bijgesloten papier met verzendvolgorde) Stuur hem een PB'tje hiervoor. Dan is hij ook meteen op de hoogte.

Zal daarna iedereen op de hoogte houden over eventuele vervolg in dit draadje.

Geplaatst:

In dit soort gevallen is er al een registratie bij postnl gemaakt. Daar worden ook die inpakkosten aan gekoppeld. Dus het is verstandig om daar je klacht aan te laten koppelen.

Geplaatst:

Is het nog mogelijk om je in te schrijven?

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

Mijn plan was om een 2e ronde te doen, daar zou je je dan voor in kunnen schrijven, maar ik moet nog even nadenken over of ik dat wel wil gaan doen.

Geplaatst:

Waarom twijfel je bubbels

Omdat de envelope een ongelukje heeft gehad of een andere reden

Anders wil ik het wel overnemen vind zo'n enveloppe erg leuk

Zou jammer zijn als het stopt

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Lijkt me erg leuk om mee te doen, wacht met spanning af op de tweede ronde

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:
Envelop alweer op weg?

Heb je al wat van divicento gehoord,want daar is de envelop TOCH???

Nee, nog niks gehoord. En op de één of andere manier krijgen zadenenveloppen altijd "ongelukjes".

Ik zal nog wel een 2e ronde doen denk ik. Eerst maar eens kijken hoe de envelop weer bij mij aankomt. Ik heb wel wat nieuwe zaden klaarliggen.

Geplaatst:

@ Beertjerinke, Ik had dit al aan Divicento willen zeggen afgelopen vrijdag (maar dan zou het nog langer duren voordat hij de envelop verder zou kunnen sturen, als hij daar eerst weer op zou moeten wachten). Als je binnenkort de envelop ontvangt en je vindt de inhoud wat magertjes, geef me dan even een berichtje. Ik vermoed dat er toch wel een en ander verloren is gegaan van de inhoud. Heb sowieso best nog wel allerlei zaden + mijn zaden voor het volgende seizoen grotendeels al gekocht...meestal veel te veel in een zakje. Dan stuur ik je nog wat aanvulling voor als de envelop weer doorgaat en is ze ook wat interessanter met nieuwe dingen voor de 2e rondgang.

Geplaatst:

Bedankt weknow

Maar een kinderhand is snel gevuld

Doe mee omdat ik het leuk vind om dingen te proberen en te kikken of het iets voor mij is

Heb kinderen die niet veel lusten dus ben andere groente aan het proberen in de hoop dat ze dat wel eten

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Ja...maar na jou, Beertjerinke, gaat de envelop nog naar een paar anderen...en blijkbaar daarna nog een ronde maken. Misschien hebben anderen wat grotere handen

Geplaatst:

Na Beertje komt ie weer naar mij. Dan doe ik er een eikenhouten kistje omheen met stalen verstevigingshoeken en dan mag ie weer op weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...