Ehaaring Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Ik zoek zaadjes van de honingtomaat om te ruilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monika Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Je kunt ook 1 tomaatje (of meerdere natuurlijk) bij de (betere) groenteboer kopen, zo heb je heel veel plantjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Zullen voor een deel best lekkere zoete tomaatjes zijn die uit de zaailingen komen...maar geen echte "honingtomaatjes". Honingtomaat is een F1-hybride, waarvan het zaad niet te koop is. Zaailingen zijn zeker niet soortecht! Er is een Nederlandse kweker die het alleen-recht heeft op dit ras = merk. Die verkoopt die tomaatjes over de hele wereld. Zou ook graag wat van dat zaad kunnen kopen Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Misschien is de Zuckertraube tomaat iets voor jullie. Deze is ook heerlijk zoet. Ik had hier zaad voor van de Bolster, maar misschien is deze van andere merken ook te krijgen. Het formaat zit een beetje tussen cherrytomaat en gewone tomaat in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariogarden Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Volgens mij is deze tomaat de "Miel du Mexique". Hij is op E-bay verkrijgbaar. Heeft er iemand ervaringen met bestellen op E-bay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted February 15, 2015 Share Posted February 15, 2015 @Mariogarden, de "Miel du Mexique" is niet de honingtomaat. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Er bestaat niet echt zoiets als dé honingtomaat. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 En deze dan? http://www.honingtomaten.nl/ En dit staat op de site:Kan ik ook zaadjes van de Honingtomaten® kopen?Het zaad voor de Honingtomaten® is helaas niet te koop. Het wordt alleen aan professionele tomaten teeltbedrijven verkocht door een Franse zaadleverancier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Ze telen die tomaten van zaad van een Franse zaadleverancier. Honingtomaat is niet de naam van de soort, maar de naam van het "merk" dat ze rond die tomaten hebben bedacht. Ik ben wel benieuwd naar welke soort het dan is. Want als je de beschrijving zo leest zijn er genoeg vrij verkrijgbare zadensoorten die je een dergelijk resultaat kunnen geven. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 http://www.gautiersemences.com/produits.php?famille=134&gamme=144 Dit is de leverancier van het Honingtomaten-bedrijf, dus hier zouden de zaden tussen moeten staan. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Het is een kruising van/met de Piccolotomaat maar met welke soort weet ik dan weer niet. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Mijn gok: K7* HF1 Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts