Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zullen voor een deel best lekkere zoete tomaatjes zijn die uit de zaailingen komen...maar geen echte "honingtomaatjes".

Honingtomaat is een F1-hybride, waarvan het zaad niet te koop is. Zaailingen zijn zeker niet soortecht! Er is een Nederlandse kweker die het alleen-recht heeft op dit ras = merk. Die verkoopt die tomaatjes over de hele wereld.

Zou ook graag wat van dat zaad kunnen kopen

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Misschien is de Zuckertraube tomaat iets voor jullie. Deze is ook heerlijk zoet. Ik had hier zaad voor van de Bolster, maar misschien is deze van andere merken ook te krijgen. Het formaat zit een beetje tussen cherrytomaat en gewone tomaat in.

• 1 year later...
Geplaatst:

Ze telen die tomaten van zaad van een Franse zaadleverancier. Honingtomaat is niet de naam van de soort, maar de naam van het "merk" dat ze rond die tomaten hebben bedacht. Ik ben wel benieuwd naar welke soort het dan is. Want als je de beschrijving zo leest zijn er genoeg vrij verkrijgbare zadensoorten die je een dergelijk resultaat kunnen geven.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Het is een kruising van/met de Piccolotomaat maar met welke soort weet ik dan weer niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...