Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Na jaren geleden een pit gepland te hebben heb ik vandaag een vrucht gespot in mijn zelfgekweekte boompje.

Maar daar ik meerdere boompjes/pitten en potten had is eea door elkaar geraakt

Ik hoop daarom dat iemand van jullie de vrucht herkent, ik ben benieuwd!

Groetjes S-moesje.

2013-09-30-1757011380554093.00

Geplaatst:

Is het geen soort amandel ? de kroonblaadjes kijken me wel vreemd , maar ja , heb dan ook nog maar 1 half en halve amadel live gezien , de robijn , en die is misschien geen goeie referentie .

Geplaatst:

Die Mabolo zal moeilijk gaan ( een onrijpe Mabolo zou inderdaad kunnen kwa beeld ), omdat die echt pas later in zijn leven vrucht geeft als je hem als zaailing opkweekt.

Ik ga voor de amandel. Is de noot wel erg rond, maar dat kan toeval zijn. En nog niet geheel rijp helaas.

De aanwezige kleine schutblaadjes lijken ook wel érg op mijn amandelboompje. Die zou volgend jaar moeten gaan bloeien overigens.

Het is maar een gok van mij.

En dan zoi ik willen vragen : waarom open je hem niet ? ( en nog een foto plaatsen )

Geplaatst:

haha. Heh. Jammer. Je hebt hem zó doorgesneden, dat we nu de pitten niet goed kunnen zien

Ik denk toch geen amandel dus he ? Ikke verder niet weten hoor.

Wat had je allemaal gezaaid dan ? Toch die Mabolo ?

Dat is toch geen onrijpe vijg ? ( nee, pitten te groot Bit )

Geplaatst:

Nee, geen amandel,

denk dat maarten met mabolo heel dicht in de buurt komt.

Lijkt me inderdaad heel erg op een vrucht van de Diospyros familie.

Herinner je niet meer of je zoiets gezaaid hebt ? Misschien een verbastering van een kaki ofzo

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties

Ik ga idd voor de mabolo ...maar past daar de keiharde 'schil' ook bij of komt dat gewoon omdat hij nog niet rijp is?

Geplaatst:

Jawel, dat wel.

Maar sorry hoor. Heeft S-moesje dus een kwee gezaaid, en daar nú al vruchten van ?

Heeft ze die Mabolo gezaaid ? ( dat wéét je dan toch wel ? )

( Bit kan niet tegen dit soort raadseltjes )

Geplaatst:

Hoi allemaal, wat een leuke reacties bedankt daarvoor

en ja ik stap van de mabolo af want het is nu duidelijk : het is een ONRIJPE kweepeer/appel, hij ruikt trouwens naar appel!

Nogmaals bedankt allemaal,

Groetjes S-moesje

Geplaatst:
Jawel, dat wel.

Maar sorry hoor. Heeft S-moesje dus een kwee gezaaid, en daar nú al vruchten van ?

Heeft ze die Mabolo gezaaid ? ( dat wéét je dan toch wel ? )

( Bit kan niet tegen dit soort raadseltjes )

Hihi nee het is een zaad van wel 6 jaar geleden en eindelijk een vrucht...wie had dat nou gedacht

Geplaatst:
Als je op 'onrijpe kweeperen' zoekt in google-afbeeldingen, dan zie je een foto op de 2e rij.

Edit: ik liet Joep de foto zien, en hij denkt dat het een beschimmelde aardbei is (die zien we nogal veel, bij de zooi van de markt die we voor de varkens halen )

Ja hoor de foto gaf de doorslag, bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...