Geplaatst: 5 oktober 201312 j Ik krijg binnenkort bovengenoemd appeltje, en ik ga hem in een ruime pot zetten.Daarbij krijg ik ook een Bosbes Sunshine Bleu, die gaat ook in een pot. Nu is mijn vraag kan ik allebei de soorten in potgrond zetten met eventueel compost vermengd of stellen de soorten nog bepaalde eisen qua grond?Moeten ze in het voorjaar nog bemest worden, en waarmee bemest ik ze dan? De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 5 oktober 201312 j Er is grote verschil.Appelboom wilt graag kalkrijke grond, bosbessen moten zure grond hebben.Dus, voor bosbessen gewone potgrond met tuinturf mengen, ik zou dat doen als 3+1, 3 delen potgrond en 1 van tuinturf....
Geplaatst: 5 oktober 201312 j "Appelboom wilt graag GEEN kalkrijke grond" een pH van 6.5 en echt geen Kalk !!Bovendien zul je de blauwe bes bedoelen en geen 'bosbes' (wezenlijk verschil) Blauwe bes verlangt een zure bosgrond van Ph 4
Geplaatst: 5 oktober 201312 j "Appelboom wilt graag GEEN kalkrijke grond" een pH van 6.5 en echt geen Kalk !!Bovendien zul je de blauwe bes bedoelen en geen 'bosbes' (wezenlijk verschil) Blauwe bes verlangt een zure bosgrond van Ph 4Klopt, moet ik met definities oppassen Natuurlijk, appelaar wilt neutraal tot lichtzuur grond. Maar, gewone potgrond wel voldoet aan dit?Verder, beide bosbessen en blauwe bessen houden van zure grond. Tuinturf, volgens etiket, heeft zuurgraad rondom 2,5, dus om zure grond voor blauwe bessen te maken (pH 4-5) dit moet 1 tot 3 met potgrond (pH6-7) vermengd. Klopt dat?Mijn excuses voor verkeerde definitie...
Geplaatst: 5 oktober 201312 j Auteur "Appelboom wilt graag GEEN kalkrijke grond" een pH van 6.5 en echt geen Kalk !!Bovendien zul je de blauwe bes bedoelen en geen 'bosbes' (wezenlijk verschil) Blauwe bes verlangt een zure bosgrond van Ph 4Ik ben een leek, dus is potgrond met bijvoorbeeld compost dan wel goed voor de appel? Of waar moet ik de appel dan in zetten? De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.