Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten maar van de plant gehaald.

Guest

Recommended Posts

Hoi ik heb alle tomaten van me tomatenplant gehaald omdat het weer toch niet beter wordt maar de tomaten zijn allemaal nog groen. Ik heb ze nu bij vers fruit neergelegd op een schaal voor de raam met veel zon.. Hopelijk worden ze nog rood. Hier een foto van de tomaten. Of heeft iemand een andere tip of idee. Groetjes jessica

182957_0_82_dsc02286.jpg

ja had daar ook wat over gelezen maar sommige zeggen dat je van chutney van rauwe tomaten ook misselijk kan worden. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Groetjes jessica

Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar ik heb m'n tomaten, tesamen met ennkele appels, in een kom op een koele, donkere plaats gelegd.

Volgens mij gaan de tomaten sneller plat worden, als je ze voor een raam zet...door de warmte.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Ik laat alles zo lang mogelijk hangen. Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij tegen de zuidkant van een overhangende (beschut tegen de regen) koniferenhaag staan en bijna de hele dag in de zon (als die schijnt ). En ik zie ze nog iedere dag iets rijper worden. Op de verpakking van het zaad van de tigerella bicolore staat dat je deze kunt oogsten tot de eerste vorst dus die zullen zeker nog wel rijpen denk ik. Maar ook de vleestomaat Marmande en de Zuckertraube kleuren nog iedere dag iets meer.

Ik heb mijn planten ongeveer een maand geleden uit de tuin gehaald omdat ze veel te groot waren geworden en er delen begonnen af te sterven. Er zaten nog zo'n 100 tomaten aan. Daarvan zijn er nu nog zes groen, de rest is rood geworden. De "bananentechniek" werkt daarbij het beste.

ik leg eigenlijk altijd een banaan bij de tomaten uit de winkel om ze nog rijper te laten worden, ik eet ze (bijna) nooit op de dag dat ik ze koop. En ze liggen nooit in de koelkast of op een andere koele plek, altijd in de huiskamer/keuken. Werkt altijd.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.