Guest Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Hoi ik heb alle tomaten van me tomatenplant gehaald omdat het weer toch niet beter wordt maar de tomaten zijn allemaal nog groen. Ik heb ze nu bij vers fruit neergelegd op een schaal voor de raam met veel zon.. Hopelijk worden ze nog rood. Hier een foto van de tomaten. Of heeft iemand een andere tip of idee. Groetjes jessica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 ik heb hetzelfde gedaan, ben benieuwd naar de reacties ! Heb wel al ergens gelezen over chutney van groene tomaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 ja had daar ook wat over gelezen maar sommige zeggen dat je van chutney van rauwe tomaten ook misselijk kan worden. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Groetjes jessica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar ik heb m'n tomaten, tesamen met ennkele appels, in een kom op een koele, donkere plaats gelegd.Volgens mij gaan de tomaten sneller plat worden, als je ze voor een raam zet...door de warmte. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Zoeken met de zoekfunctie naar "groene tomaten" levert behoorlijk wat reacties op. Van recepten voor Chutneys tot discussies over het "gevaar" van groene tomaten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ik laat alles zo lang mogelijk hangen. Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij tegen de zuidkant van een overhangende (beschut tegen de regen) koniferenhaag staan en bijna de hele dag in de zon (als die schijnt ). En ik zie ze nog iedere dag iets rijper worden. Op de verpakking van het zaad van de tigerella bicolore staat dat je deze kunt oogsten tot de eerste vorst dus die zullen zeker nog wel rijpen denk ik. Maar ook de vleestomaat Marmande en de Zuckertraube kleuren nog iedere dag iets meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ik heb ze een paar weken geleden al er af gehaald en in de vensterbank gelegd en de meeste zijn gewoon nog rood geworden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen2802 Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik heb mijn planten ongeveer een maand geleden uit de tuin gehaald omdat ze veel te groot waren geworden en er delen begonnen af te sterven. Er zaten nog zo'n 100 tomaten aan. Daarvan zijn er nu nog zes groen, de rest is rood geworden. De "bananentechniek" werkt daarbij het beste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Kortom, een banaan bij je onrijpe tomaten leggen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Bij mij liggen ze op een schaal met fruit erop en de tomaten zijn op een aantal na allemaal rood geworden. Groetjes jessica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 ik leg eigenlijk altijd een banaan bij de tomaten uit de winkel om ze nog rijper te laten worden, ik eet ze (bijna) nooit op de dag dat ik ze koop. En ze liggen nooit in de koelkast of op een andere koele plek, altijd in de huiskamer/keuken. Werkt altijd. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts