Jorieke123 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ik zoek, ik zoek (en ik probeer het hier maar eens): De peervormige lijsterbes, die er ook in een appelvormige variant is. Sorbus domestica pomifera of Sorbus domestica pyrifera dus. Of ervaringen van mensen die zeggen dat de vruchten, zelfs na weken liggen (zoals staat beschreven op een aantal websites), nog steeds niet te (vr)eten zijn Misschien heeft iemand hier een zaailing, of een ent, of een wat-dan-ook? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) Ik zoek, ik zoek (en ik probeer het hier maar eens): De peervormige lijsterbes, die er ook in een appelvormige variant is. Sorbus domestica pomifera of Sorbus domestica pyrifera dus. Misschien heeft iemand hier een zaailing, of een ent, of een wat-dan-ook? Lijsterbes staan bij de buren. Welke is het.... weet niet, morgen zal een foto maken van het boompje en bessen... Edited October 8, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Je moet schijnbaar wachten tot ze overrijp zijn voordat je ze oost, als ze vanzelf van de boom vallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Paar foto's.. Lijkt niet op domestica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Nee, die hebben wij hier ook veel staan ja. De 'normale' lijsterbes denk ik? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Wellicht kan je contact opnemen met deze Belgische kwekerij:http://demoerbeiboom.be/nl/catalogus/peervormige-lijsterbes Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Mooie intersante site. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts