jootje Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Hoi,Vandaag naar het tuincentrum ( Ja, Bonnie, Vaarderhoogt!) geweest en YES! ik heb een rabarberplant! Voor 1,5 week terug hadden ze nog niet veel meer als aardbei, slaplanten en kruiden, maar nu hadden ze veel meer. Hij staat al in mijn tuintje. Verder heb ik me redelijk ingehouden. Een bakje met rode eikebladpluksla en 2 stevia plantjes. Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Het plantje schijnt zeer zoete blaadjes te hebben, die te gebruiken zijn in bv. thee, in plaats van suiker. En aangezien deze dame belachelijk veel ( zwarte) thee drinkt op een dag MET suiker, wilde ik dat maar eens gaan uit testen. De blaadjes bevatten namelijk geen calorieen. De planten zijn meerderjarig, maar kunnen niet tegen vorst. Dus zomers buiten, in de winter binnen. Ben zeer benieuwd! Zou de rabarber dit jaar al zo groot worden dat ik ervan kan eten? En is het de bedoeling dat je voor de groei ofzo ook stelen laat zitten? Geen idee! Groetjes, Jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Dat is wel een hele mooie volle rabarberplant, mischien kun je er wel een maaltje van snijden straks meestal begint hij tweede jaar waneer hij aangeslagen is pas echt goed te groeien, maar dit is een pracht plant dus wie weet, dikke kans zo te zien.Ik laat zeker altijd wat bladeren staan en snij alleen de dikke stelen eraf, als er trouwens een bloeipunt in komt moet je die gelijk eraf halen en weggooien anders gaat er teveel energie naar de bloei ipv de bladstelen.Geef hem maar goed water nu het steeds zo droog is. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Hier hebben de plantjes net water gehad... vanuit de hemel Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts