Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
Ik kan een poll proberen te maken (weet nog niet hoe dat moet) met twee keuzes:

1) reuze prei nu

2) verder met brainstormen

dan ga ik voor 2

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

ben ik de enige die reageert

zag stan ineens in mijn ooghoek langsvliegen...

hoi stan zegt de greet!

@huub.....

d8 ook dat er gezegd was te stemmen op bepaalde groentes en daar een top 10 uit te halen waaruit jij een keus zou maken

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
  • Auteur

Doe maar kiezen mensen, de poll is er.

Edit:

@ Greet, verder brainstormen en de poll van 10 zou dan overbodig zijn.

Maar ik merk al gauw dat jullie brainstormen leuker vinden dan dat je nu al je tuin in zou moeten om een gat van 50 cm te graven, en er beendermeel, bloedmeel, houtas, compostenz enz in te doen, op de plaats waar de reuzen volgend jaar moeten komen....

Geplaatst:

=1

Ik dacht dat alles al op papier staat,en de keuze is aan Huub.

Ook nog een keuze die hij zelf niet kan verbouwen,maar misschien bij Erny verbouwen?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Wie weet Thea, best een leuk idee eigenlijk.

Ik voel me achteraf niet zo blij met de abrupte keus, maar het kan nog steeds de reuzeprei worden. Stem!

Enne, Gwen, je hebt een bericht geplaatst in het andere topic, dat past beter hier:

Aardpeer? En dan zakteelt of volle grondteelt, hoogste stengel, wel/geen bloei, en opbrengst per gepoot knolletje. Het leuke is dat je dan een gewas hebt dat onder de vergeten groente valt, makkelijk te telen is, lekker is en zich leent om permanent in je tuin te houden.

Poten kan oktober, dus nu of in het voorjaar in maart. Maar ik heb in mei gepoot en een prima opbrengst gehaald. Ik heb sowieso wel voor ieder 1 knolletje beschikbaar van mijn eigen oogst, geen idee of dat voldoende is. Het is misschien leuker om een teler of zadenhandel te vragen om een leuk ras en sponsoring.

Geplaatst:

Ja, dat krijg je met 2 topics... heb mijn bericht ook net daar geplaatst...

Zal 'm hier ook even hierheen copyiën...

"Langste/dikste prei gaat wel lastig worden omdát je ze dus heel vroeg moet zaaien, en de grond dus moet klaarmaken (gaat bij mij bijvoorbeeld al niet, te nat). Ook moet je in de winter ook een geschikte plaats hebben om de prei-kiemen te laten groeien (licht, koel, vorstvrij). Niet iedereen heeft dat. Die mensen sluit je dus ook al weer uit van deelname. Het gaat dan ook niet om het telen van één prei maar om een heleboel waaruit je, na veel vertroetelen, uiteindelijk de langste/dikste selecteert.

De Prei-optie lijkt me wel leuk om te doen, maar niet voor deze teeltwedstrijd. Meer als experiment met een aantal mensen die daar ook mee aan de gang zouden willen.

Het lijkt mij het leukst om een groente te kiezen waar zo veel mogelijk mensen (ook de mini-moestuinmensen) aan mee kunnen doen en die ná maart gezaaid kan worden. Dit vanwege de verschillende omstandigheden op onze tuinen (natheid/kou etc.).

Het gaat ook vooral om het amusementsgehalte en niet om de winst. Dus moet het niet al te serieus worden. (Zei de Erny die nog nooit heeft meegedaan aan de teeltwedstrijd dus die er eigenlijk niets van afweet.... )"

Enne Huub, neem de tijd, zeg bijvoorbeeld dat je vóór een bepaalde datum (jan oid) nog geen beslissing neemt oid om jezelf een beetje in toom te houden...

Geplaatst:

ik volg erny ook hier maar.........

want ook ik ben ff de weg kwijt door 2 topic's....

ik sluit me aan bij erny

al was ik al helemaal bezig als moestuinbakkenier met een plan de champagne voor de zwitserse en bukgaarse reuzen

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
  • Auteur

Even de knoop doorhakken. Ik vraag nu direct om het tweede draadje te verwijderen, te verwarrend. We blijven lachen en brainstormen gewoon door...

Geplaatst:

Ik sluit me ook volledig aan bij Erny!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Ikwas niet van plan om tich aantallen preien (deze soort te zetten te zetten.

Heb gelezen dat je ze pas in juny in de tuin kunnen,wel eerder in de koude bak.

Ja om in jan 10 zaden te kiemen?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Aangezien ik me nu meer gesteund voel - zie het poll-topic - in de keuze voor de reuzeprei, kan de storm gaan liggen en kunnen we ons voor gaan bereiden op de dikste mammoth pot.

Moderator, graag dit draadje dicht, zodat ik een nieuwe draad kan starten waarmee de wedstrijd voor de dikste reuzeprei van start kan gaan!

Reuze bedankt allen voor de brainstorm. En alvast heel veel succes met de wedstrijd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.