den elias Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Hallo, Ik heb een kersentak gesnoeid ongeveer 1m lang. Kan ik deze nu in de grond steken om deze verder te laten leven/verder te groeien? Hoe zal ik te werk gaan? Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Beste. Nee, helaas, dat zal niet gaan, althans, weinig kans. Winterstek van de prunus is echt een lastige naar mijn ervaring. Kan zijn dat dat aan mij ligt hoor, maar veel succes daarmee heb ik nooit gehad. Van een kers of andere prunus een wilde-wortel-opslag-stek nemen is wel makkelijk. Maar goed, dan heb je niet de lekkerdere soort die op de wilde geënt is. En dat wil je niet neem ik aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Dat kun je proberen. Enige kans dat het lukt. Inkorten op 20 tot 30 cm met enkele oogjes, knoppen in aanleg, in de grond. Kies voor het jonge hout (halfgroen-halfbruin). Zet in het zand of mengsel van grond en zand en plaats het in de (half-)schaduw...eventueel in een pot in kasje die je wat afdekt/inpakt met folie. Maar of het een mooie boom wordt? Waarschijnlijk kun je hem daarvoor beter enten op een geschikte onderstam. Eigenlijk gaat het niet echt anders dan bij perziken. En aangezien je daar blijkbaar veel van afweet, vertel ik je misschien niet veel nieuws....? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 (edited) nou, volgens mij kan dat nu nietmaar ja misschien lukt het je met een hielstekje van 25 cm van eenjarige takken en wat bewortelingspoeder Edited October 21, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Eigenlijk gaat het niet echt anders dan bij perziken. En aangezien je daar blijkbaar veel van afweet, vertel ik je misschien niet veel nieuws....? Zelfs perzik is te stekken, kersen ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts