Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ribollita

Koert

Aanbevolen berichten

Ribollita

Ingrediënten voor 6 personen

1 rode ui

2 wortels

1 bleekselderij

4 aardappels

2 courgettes

300 gr. gedroogde fagioli cannellini (kan vervangen worden door witte bonen)

350 gr. snijbiet (kan vervangen worden door spinazie)

500 gr. groene kool

500 gr. zwarte kool (kan vervangen worden door boerenkool)

200 ml. tomatensaus

250 gr. oud wit brood (ciabatta of stokbrood)

zout en peper

olijfolie extra vergine

Bereidingswijze

Laat de bonen minstens 8 uur in water wellen. Snij alle groenten klein. Doe een scheutje olijfolie in een grote soeppan en fruit hier de ui in. Doe dan alle groenten (behalve de bonen) erbij in de pan, laat het met het deksel op de pan zachtjes stoven totdat er vocht uit de groenten begint te komen. Giet er dan warm water bij totdat de groente bijna onderstaat.

Doe de helft van de bonen erbij. Prak de andere helft van de bonen fijn en doe dat dan ook in de pan. Roer de tomatensaus erdoor. Zout en peper naar smaak.

Laat de ribollita een uur op een zacht vuurtje koken

Ribollita betekend opnieuw aan de kook brengen, dus volgens traditie een dag eerder maken en de volgende dag verwarmen brood in stukken in een diep bord, soep er over en smullen maar! (maar ik kan meestal niet een hele dag wachten, kook wel altijd 's morgens al dus dan staat ie ook wel lang genoeg)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het recept was veel belovend tot aan dat je het over het oude brood moet doen gatver de gatver dat vindt ik super vies brood in soep soppen.

Ik dacht dat ook,wordt zo soppig, maar goed probeer wel alles, en ik vond het het gerecht helemaal afmaken. Het is ook wel een hele stevige soep, dus dat brood wordt niet heel erg soppig(had wel gewoon vers stokbrood), mijn vriendin vond het ook niks en heeft het zonder gegeten en dat kan heel goed.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke, ja ik baal altijd als in uiensoep zo'n stuk stokbrood drijft met kaas bah, en wilde nog zeggen kan je ook zonder brood eten

maar dacht dan zegt Koert dan is het geen Ribollita meer , maar zonder brood en met de palmkool wil ik dit best weleens proberen.

Ik probeer nooit alles alleen als ik denk lijkt me lekker.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...