Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zonnewortel en Aardpeer

Recommended Posts

Appelvrouw er is wel iets smaak verschil tussen beide ,Vindt de zonnewortel rauw het lekkerste en helemaal niet bitter juist iets zoetigs heeft het .

Maar gekookt valt het in prut uiteen .dus ik eet hem rauw in een salade of geroerbakken .Vindt hem persoonlijk lekkerder dan de aardpeer maar ja iedereen houdt van iets anders .

Thnx. Aardpeer kende ik al wel hoor, maar deze was ik nooit tegengekomen als zijnde eetbaar. Denk ook eigenlijk dat die rijk bloeiende 'aardperen' die op ons forum wel eens langskomen dus deze zou kunnen zijn.

Welke kleur hebben jouw knollen van de aardpeer? Ik heb er hier ook vorig jaar geplant...Gekregen van een collega. Mijn knollen zien er eerder een beetje paars/rood uit. Er is maar 1 bloem in gekomen, hoogte ongeveer 2,5-3 meter gok ik. Bladeren beginnen nu wel wat af te sterven. Knollen duwen zich naar boven in de grond precies, maar kan ook met de storm te maken gehad hebben.

• 2 weeks later...

Ik ben eens benieuwd naar mijn aardperen en ook naar de smaak. Het was mijn eerste jaar . Dit weekend ga ik de eerste uit de grond halen denk ik. Je kan ze toch gewoon in de grond laten zitten of moet je ze er allemaal tegelijk uithalen? De kleintjes terug stoppen voor volgend jaar...

• 3 weeks later...