Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Jaha, ze hebben hun oogjes open! (wit puntje op het zaadje) Nog even en ze krijgen pootjes en armpjes .

Geplaatst:

En ja hoor we hebben een prei-tje die zijn koppie boven de aarde heeft gestoken. Kijken wanneer de rest volgt.

Geplaatst:

Bij mij is er nog geen een boven de grond..

Bzzzz...

Geplaatst:

5 prei van de 15 in 2013 gezaaid.P1060296a46661393425866.jpg

Eigen zaad gewonnen van prei en gezaaid,dat komt beter op.

P1060297a91211393425880.jpg

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mooie preitjes! Wanneer ga jij ze verspenen?

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

De M-POT hebben nu 2of 3 stengeltjes,ik wacht met dat ze 1/2 cm doorsnee hebben.

Geplaatst:

die van mij staan nu in de kas en doen het aardig..verschillende maten wegens vallen en herplanten maar het leeft! En daar ben ik al blij mee..

tuin-en-kas-02737601393430295.JPG

Ik heb er vast wat leemgrond over gesprenkeld zodat ze daar vast aan kunnen wennen..

Geplaatst:

De 1e zaai staan er 2 van boven ( ééntje minimaal hoor )

De 2e zaai staat er ééntje bijna boven.

Deze beide zaaisels staan in de koude kas.

De 3e zaai ( de laatste 4 zaden ) net gezaaid. Binnen.

Geplaatst:

Aaaaaaah nou heb ik het door, op de eerste pagina staat dus een samenvatting van wie wanneer heeft gezaaid en wat er opkomt!

Ja wat er over mij staat klopt, of eigenlijk: klopte... Er waren er inderdaad 3 opgekomen maar eentje was heel zielig en die is alweer overleden. Ik heb er nu nog 2 fier rechtop staan.

En eergisteren (24-02 zijn er weer 5 de grond in gegaan.

Geplaatst:
5 prei van de 15 in 2013 gezaaid.P1060296a46661393425866.jpg

Eigen zaad gewonnen van prei en gezaaid,dat komt beter op.

P1060297a91211393425880.jpg

En de zaailingen van je eigen zaad dus niet de MM prei wanneer verspeen je die dan? Ze staan namelijk wel dicht op elkaar ben daar wel benieuwd naar omdat ik met hetzelfde euvel zit.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Die prei daar wacht ik nog even twee weken mee ,dan gaat het hele bakje zonder het plastic in de grond.

Bakje op de grond even de omtrek maken,gat graven van de diepte 10cm.En daar komt het in.

Zodra de preitjes doorsnee 1/2 cm gaan ze verpoot worden 'e'en voor'e'en.

Geplaatst:

Helaas moet ik mededelen dat mijn lieftallige hond met zijn dikke kont in mijn bak met de wedstrijd prei zaailingen is gaan zitten!!! Grrr. Helaas valt er niks te redden en heb alles in een keer gezaait!!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

oh jee!

Geplaatst:

Jammer dat deze wedstrijd al is gesloten had graag ook aan een wedstrijd meegedaan

Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER! :D

Geplaatst:
Agnetha, nu alles verloren? rotbeesten! Mijn kat had al lekker gegraven in mijn preitjes maar ik kon ze gelukkig nog redden...

Helaas is alles verloren. Volgende wedstrijd beter! Nou het probleem is mijn hond heeft een hekel aan katten en toen er 1 voorbij liep is hij denk ik in de prei gaan zitten! De tomaten lagen ook om maar die wel kunnen redden. Alle preitjes waren afgebroken!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Zal toch de gok nemen om ze weer te poten.Als je de prei gaat verpoten dan knip je er ook iets van af.

Geplaatst:

Zo te horen ben ik een leek (haha) met prei. Stuk afknippen? Poten? Nog nooit eerder is het me gelukt prei werkelijk te laten ontkiemen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

wij zijn ook allemaal!!!! heel trots op de kenbeimer hoor en houen die weinige kennis,hé ken

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Ik ga voor een 2e plek, ik heb waarschijnlijk niet genoeg plek voor een reusachtig zaadpakket, doe mee voor de lol en de eervolle vermelding. Ik heb alle preitjes nu trouwens een naam gegeven. "Omaprei" hoop ik morgen naar mijn oma te brengen, uiteraard komen hier ook foto's bij. Alle namen op een rijtje. Alle preien zonder naam zijn sowieso nog niet ontkiemt en prei 1 is overleden. Katherine is de enige prei met een naam, zonder te zijn gekiemd.

Prei 1 (dood)

Tom Tomaat

Yorick (slap)

Treurprei

Prei 5

Prei 6

Heinz Prei

Casper

Prei 9

Prei 10

Prei 11

Platvoet

Omaprei

Katherine

Geplaatst:

Nou Ken, ik vind dat je alvast de winnaar mag heten op het gebied van "oud-prei-zaad-ontkiemen" hoor. Als jij ze bijna allemaal tot ontkiemen weet te brengen ? Top !

Bij mij staan er pas 3 boven en ben toch bang dat de rest niet veel meer gaat doen.

Geplaatst:

Bij mij is prei nr 11 nu ook ontketend.

Prei nr 6 staat er een beetje zieltogend bij, die kwam ook ondersteboven op dus vandaar. Misschien wordt t nog wat, we zullen zien

@Agnetha, wil je een preitje (of 2) van mij adopteren? Ik heb er onderdehand toch genoeg

Geplaatst:

Het vijftiende en laatste zaadje mag er nu ook aan geloven. Ik geef zijn naam nog niet vrij... denk ik.

1779042_669946109728847_849229779_n.jpg

Netjes begraven. Hij heeft dagen lang alleen in het inmiddels lege gripzakje gezeten. Nu mag hij het team versterken en we hopen natuurlijk dat ook hij het goed gaat doen.

1978885_669946133062178_1769783147_n.jpg

Foto's maken het minder duidelijk als dat het werkelijk is. Ik steel nu even iemand anders zijn woorden, omdat ik die woorden zo gaaf gebruikt vond... Tijdens het wegzetten van prei 15, kwam ik tot de ontdekking dat ook Katherine haar oogjes opent!

1653872_669946119728846_442601102_n.jpg

Dan is dit de actuele bijhouding:

gezaaid 15-12 (1) opkomst 28-01 (1) OP 100%

gezaaid 04-01 (5) opkomst 26-01 (3) OP 60%

gezaaid 31-01 (5) opkomst 09-02 (2) OP 40%

gezaaid 09-02 (2) opkomst 20-02 (2) OP 100%

gezaaid 16-02 (1) opkomst 28-02 (1) OP 100%

gezaaid 28-02 (1)

Geplaatst:

Ik heb de laatste zaden gezaaid. Zo ziet het er tot nu toe bij mij uit:

26-1-2014 5 zaden gezaaid in koude kas, hiervan is (nog?) niets opgekomen

15-2-2014 5 zaden binnen gezaaid, hiervan is er nu 1 opgekomen deze week, volgens mij heb ik dinsdag voor het eerst een puntje gezien maar ik was eerst nog niet zeker, nu is er duidelijk een groen 'lusje' te zien van het preitje. Als hij iets groter is zal ik een foto plaatsen.

28-3-2014 de laatste 5 zaden binnen gezaaid, ik hoop echt dat er nog eentje op komt!

Ik kan me niet voorstellen dat mijn kleine kiempje wat heel erg traag groeit zo'n grote prei kan worden! Misschien krijgen ze nog een groeispurt in de pubertijd?

Geplaatst:

Tot hier toe opkomst 0/15, ongelofelijk hé !?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic