Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Mijn meeste zaailingen zijn ook nog enorm dun, maar in de zaailingen die ik op 1 januari gezaaid had en die onder tl-buizen begint nu wel verandering te komen. Ze leken de hele tijd inderdaad op bieslook of zoiets, zelfs toen ze al rond de 20cm waren. Maar er begint nu eindelijk verandering op te treden, de boel begint dikker te worden Het gaat traag, maar ok.. er is nog hoop. Binnenkort is een fotootje maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zien ze er ongeveer net zo uit als bij Dano, en ze staan ook in zo'n plastic bakje!

 

(@Dennislp: het is niet "Binnenkort IS een foto maken", maar: "Binnenkort EENS een foto maken". Ik zie het gebruik van het woord IS i.pv. EENS heel vaak bij jongeren tegenwoordig. Ik hoop toch niet dat jullie dat zo op school leren? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het een drama met de mammoetjes, ik heb ze in de koude kas maar het werd een beetje warm toen ik niet oplette, 44 graden en toen werden ze boos en geel van woede. Raar genoeg staan in dezelfde kas al mijn andere preitjes en die zijn nog keurig groen ondanks de temperaturen.

 

maaruh ze leven nog, vraag niet hoe, dus ik blijf in de race met 9 gele preien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste deelnemers,

 

Ik ben gestopt met het bijhouden van het opkomstpercentage.

De conclusie is dat het gemiddelde ergens tussen hoog en laag zweeft...

Niet meer bij te houden en ook niet zo interessant meer, maar als je het voor jezelf wilt bijhouden, ga je gang!

 

Mijn eigen hoop is op de laatste drie reuze zaden gevestigd:

De opkomst van deze was vlot; op 17 maart gezaaid en de 21e zag ik het puntje al verschijnen. Vandaag de foto gemaakt.

 

Buitendoen119627901395666717.jpg

 

Edit: op 17 maart gezaaid moet 14 maart zijn.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

de 3 overgebleven plantjes overgepot naar ieder zijn eigen potje. Ze staan nog steeds in de koude kas.

Nr. 2 is nog steeds uiterst zielig. Die is al een maand nu ongeveer 1.5 cm groot.

Nr 1 heeft nu 3 bladeren, maar is nog steeds een klein dun scharminkel.

Nr 3 is een spriet van een cm of 10.

 

Echt niks hoor die dingen bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee weigerende potjes (die helaas ook uit elkaar vielen) in de voortuin gesmeten. Nu zie ik midden in de tuin 2 lookachtige plantjes ontkiemen... Zou ik dan perongeluk de zaadjes op ruwe wijze geactiveerd hebben? Ik heb ze gemarkeerd met stokjes.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prei bij mn oma gaat goed.

1959607_684597878263670_1368574273_n.jpg

 

Hetzelfde geldt voor Heinz prei.

1966905_684597914930333_1056811770_n.jpg

 

Tom Tomaat gaat gewoon, Yorick gaat fantastisch en treurprei doet zijn naam opnieuw eer aan.

1531791_684597871597004_1120007058_n.jpg

 

Tot slot platvoet, waar het veel beter mee gaat.

1604727_684597874930337_1569791160_n.jpg

 

Katherine is "verdwenen" en Tarzan nooit ontkiemd. Ze staan nu buiten, in de hoop dat hetzelfde gaat gebeuren, als met de 2 preitjes die ik on-ontkiemt naar buiten gegooid heb en nu alsnog lijken te ontkiemen (dit weet ik niet zeker echter, het is wel een lookachtige plant)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik ook maar eens wat vertellen over mijn prei.

Mijn prei is enig kind (van zijn vijf mogelijke broertjes en zusje heeft eentje het er maar geprobeerd en de rest, nou ja die wilde niet.)

Vandaag ging preitje op kamers. Hij (of zij) wordt al groot!!

2014-03-29-1576211396123802.57

Nou ja, groot...

Vergeleken met zn huisgenoten de knoflookjes istie nog maar een ukkepuk:

2014-03-29-1554861396123793.57

Ik ben benieuwd of preitje het vol gaat houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je Sovreze, je bent niet de enige. Dit is mijn laatste dwergpreitje, de rest is ten onder gegaan in de harde strijd. Ben benieuwd wie de finish uiteindelijk gaan halen en zet in op Henkg en Kenbeimer... nou ja, misschien Jarno op de derde plaats, wie weet...

 

buitendoen122150991396177592.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat Aalterse zijn MP preitjes erg mooi zijn. Ik heb hem al aangegeven dat hij gewoon moet blijven voor de teeltwedstrijd en niet moet blijven roepen dat hij niet meer mee doet. Kijk maar in zijn blog voor de foto.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boehoe! Net twee weken heerlijk op vakantie geweest (dat is niet het boehoe stuk) en mn ouders hebben op mn wedstrijd kanjers gepast. Niet met veel succes want nu zijn er weer drie preitjes overleden en de rest hangt ook op apengapen

Ik hoop dat ik er nog een over kan houden om het einde van de wedstrijd te halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...