dennislp Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 @Huub, dat het einde van je stengeltje kapot is hoeft niet veel uit te maken. Best kans dat op den duur dit stengeltje afsterft, maar als het goed is komen er ook weer andere stengels uit de grond omhoog. Bij mij zijn er bij twee plantjes ookal 2 stengeltjes dood gegaan, maar die plantjes hebben nog gewoon 2 andere stengeltjes die mooi gezond zijn en lang zijn. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jenneke Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Die dorre puntjes zitten er bij mij ook aan. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit normaal was Maar eigenlijk weet ik dat helemaal niet zeker. Quote
HuubvG Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 O ja, aan alle blad van alle prei zitten van wel van die dorre punten, dus ik zal me geen zorgen maken. Thnx. Quote
Bit Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Hoezo geen zorgen HuubvG ? Dat is echt geen gezonde aanblik hoor. Als ze als net-op-de-wereld-wedstrijd-preitjes er al zó uit zien ? Hoe moet dat dan straks ? Quote
HuubvG Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Wacht maar! Volgens Jenneke én Dennislp worden kleine preitjes met dorre puntjes heel dikke reuzepreien met dikke witte schachten! Quote
Jenneke Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Zeker weten, het gaat bij prei tenslotte om het wit, niet om het groen Quote
Esthe76r Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Helaas mowt ik mededelen dat prei 1 is overleden, deze wad niet opgewassen tegen onze killer cat Misty.gelijk alles verplaatst en prei 2,3 en 4 steken gelukkig hun koppie al op... Deze strijd kan doorgaan... Quote
Stan Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Ik heb er maar een over van de 2 die kiemden maar het is wel een ...... ach kijk zelf maar. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelsientje 60 Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Mooi fier preitje hoor!! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Mibo Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 In het potje waar een pepertje hoort te zitten kwam iets naar boven dat toch verdacht veel van een preitje weg heeft....Ik ga er van uit dat nummer 3 opgekomen is. Ben benieuwd waar de peper gebleven is Quote
henkg Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Even Stan pesten: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Stan Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Wacht maar tot mijn prei later groot en sterk is . Ik zal wel met groeihormoon aan de gang gaan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
jokat Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Ongelofelijk, mijn gebeden zijn verhoord : is er ééntje opgekomen van de 15 !Om de anderen in te halen, moet ik nu blazen (net als vuur aanwakkeren), of harder bidden ?Tjonge, net op het moment dat ik het bakje wou wegkieperen.. Quote
Mibo Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 De laatste zullen de eerste zijn... Hardlopers zijn doodlopers... Kortom, er is nog hoop! Quote
kenbeimer Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Joepie! Het derde blad bij Tom Tomaat, ondanks de bladschade van het buiten spelen. Buiten spelen laat ik voorlopig nog even zitten... Dit is nu 2x uitgelopen tot bladschade, laat ze nog maar even aansterken. Yorick zag ik als de zwakkeling, maar ook hier begint een derde blad.Grappig dat ondanks alles hij nog altijd PRECIES gelijk loopt met Tom Tomaat, zijn 3ling broertje. Treurprei, de derde van het stel loopt wel achter. Katherine is ontkiemd, dat weet ik zeker. Echter kan ik nu niets meer terug vinden. Ik denk dat ze het loodje gelegd heeft. Nog niets te zien van Tarzan. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
janita Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 jaaaa! Ik ben terug in de wedstrijd!! Vanmiddag was ik aan het kijken in de kas en laten er nu twee preitjes van de eerste zaai (twee maanden geleden) opkomen! Een beetje laat en nog héél klein maar ik doe weer mee Quote
greetje Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 dan heb je nu vast echt sterke prei!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Bij mij staan er van de 15 zaden in 3 sessies gezaaid de afgelopen tijd, 3 boven. 1 voor het raam nu ( 1 van de 4 laatst gezaaide ) en 2 in de koude kas. 2 van de 11 eerder gezaaide. Van die 2 die in de koude kas staan, is er ééntje ongeveer anderhalve cm groot, en dat al weken. De andere in de koude kas heeft nu 2 sprieten. Quote
Piroska Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Van mijn 11 opgekomen zaadjes zijn er 10 over, en ze staan allemaal in de koude kas. 1 is ook heeeeeel erg klein en lijkt niet vooruit te branden, de overige 9 gaan langzaam maar het leeft! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Ik heb 6 mooie plantjes van mijn 14 zaadjes. Ze staan in de koude kas, en zijn lang niet zo mooi als die van Henk, maar mooi genoeg. Ik heb geen foto gemaakt, want ik vind die foto`s van al die groene sprietjes bijster interessant..ik schiet wel een plaatje al het echt leuk gaat worden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Zo, ik ben ook in de race, zojuist de zaadjes al gezaaid....... Quote
Erny Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Nou, vrees niet, mij haal je makkelijk in. De kiemen zijn niet meer gegroeid sinds de laatste foto. Quote
Jizkaha Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Bij mij zijn er in totaal 11 preien opgekomen. Daarvan heb ik er 1 onthoofd en liggen/hangen er 2 zieltogend te doen. Die 2 weten ook het verschil tussen onder en boven niet (kwamen ondersteboven op en "groeien" horizontaal) dus ik vraag me af of dat uberhaupt nog iets gaat worden.De rest groeit inderdaad hemeltergend l a n g z a a m. Quote Zelluf doen
Jorg Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Ik heb in totaal 6 plantjes (alle zaden gebruikt, paar zwakke zaailingen en muizenvraat, kiempercentage kon beter): Quote
HuubvG Geplaatst: 15 maart 2014 Auteur Geplaatst: 15 maart 2014 Vandaag de laatste drie (3) gezaaid. Van de andere 12 is niets meer over... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.