appelvrouw Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Tja Eva, natuurlijk een bekend fenomeen in de zwagerschapstijd.Lastig hoor!Ik pak mijn boek er even bij. Het is een uitgave uit 2012 van het kruidenrijk..( http://www.kruidenrijk.nl/ ) deze verzorgen kruidenopleidingen.Bij constipatie geven ze een flink lijstje.AlantCichoreiEngelwortelGoudsbloemKaasjeskruidKamilleMarjoleinRozemarijnVenkelVlasVlierWeegbree Nu heb ik helemaal geen idee welke kruiden je bij zwangerschap mag gebruiken. Dus ik zou voorzichtig zijn, en geen kruiden zoals Vlier, Vlas, Alant en Cichorei gebruiken, maar meer de kruiden met een zachte werking die we toch vaker gebruiken zoals Kamille, Goudsbloem, Marjolein en Venkel.1 theelepel op een beker en 10 tot 15 minuten laten trekken. je kunt er ook nog een of twee kruiden bijdoen die je lekker van smaak vind, zoals munt. Driemaal daags een a twee kopjes thee. Veel drinken is een van de hulpmiddelen bij een vezelrijk dieet..dan is kruidenthee een mooie aanvulling. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eva1986 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Venkel staat onder te absoluut te vermijden kruiden. Kamille gek genoeg bij de "oppassen" kruiden. Ik drink buiten mijn thee en een glaasje fris sowieso 1,5 liter water per dag (handig hè 1/2 liter flesjes ). En we bakken ons eigen brood, dus daar gaat extra lijnzaad doorheen (waar ik ook weer niet te veel van mag...). Bedankt voor je lijstje! Ik zal er eens een lekker thee'tje van maken! Goudsbloem heb ik nog genoeg van vorig jaar, en marjolein volgens mij ook... Munt schijnt goed te helpen tegen misselijkheid, dus dat zal er vast eens aan worden toegevoegd! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
appelvrouw Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Echt? En ik heb mijn hele zwangerschap venkel en kamillethee gedronken omdat ik zo`n last van mijn darmen had..gelukkig is het allemaal goed gekomen En mijn huisarts raadde mij bij misselijkheid aan om water te drinken met een theelepel vers citroensap in een glas. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 @ evagemberthee helpt ook bij darm/spijsverteringsklachten1 schijfje van 1-2 cm dikte op een theeglas en daar af en toe een slok van drinkendat advies kreeg mijn dochter toen ze vorig jaar zwanger wasen 'smorgens op de nuchtere maag een glas lauw/warm waterplus rogge is laxerender dan tarwe en wat venkel betreft.....mijn kinderen kregen dat als baby [ jaren 80] ook als thee en nu wordt dat totaal afgeraden??? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
eva1986 Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Greetje, de venkel gaat alleen over venkelzaad volgens mij, en heeft ermee te maken dat het krampen op kan wekken, die tot weeën kunnen leiden. Ik geloof niet dat het slecht is voor de beeb zelf. Ik heb vandaag ontbijtkoek ingeslagen, at iedere ochtend een banaan, die laat ik nu ook maar liggen. En dan met een thee'tje erbij als extra... Hoop ik dat t wat gaat verbeteren! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
appelvrouw Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 Ja sterkte! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 februari 2013 Geplaatst: 2 februari 2013 verse sinaasappels helpen ook en mais je hebt ook drinkontbijt met vezels. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 oktober 2023 Geplaatst: 8 oktober 2023 Soms moet je een oud topic even een schop geven. Ik ben net begonnen met het schoonmaken van goudsbloemen gekregen van @Jorieke123 die blaadjes ga ik op olijfolie zetten en die olie is bedoeld voor een geïrriteerde droge huid. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.