Evelijn Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik heb als cadeautje twee jaar geleden twee Gieser Wildeman boompjes gekregen. Erg leuk natuurlijk. Ze zijn volgens mij nog niet zo oud en zijn nog weinig productief. Vorig jaar 3 peertjes. Nu wil ik er eigenlijk wel 1 of 2 fruitboompjes bij. Ik denk zelf aan een appel. Ik vind Breaburn erg lekker maar past dat nou wel of niet goed bij mijn Gieser Wildemannen? Wat zijn de beste opties? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Past in welk opzicht? Ik snap niet helemaal wat je met die vraag bedoelt. Bestuiven doen ze niet als je dat bedoelt. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evelijn Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Die Gieser Wildeman zou zelfbestuivend zijn maar kruisbestuiving is toch beter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Wou je de appels door de peren laten bestuiven? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Als ik zo asociaal mag zijn om mijn website te "promoten". Op deze pagina kan je de mogelijke bestuivers voor jou fruitboom uitzoeken. Links staat uitgelegd hoe bestuiving werkt.http://www.fruitbomen.net/bestuiving/Het bestuiven van een fruitboom is erg belangrijk. Zonder dat een normale fruitboom bestoven wordt, laat hij zijn bloesem vallen en gaat hij geen vruchten vormen. Er zijn ook zelfbestuivende bomen. Deze geven dan wel vrucht, maar altijd minder dan met kruisbestuiving.Een bestuivende boom moet natuurlijk van de zelfde fruitsoort zijn (een appelboom wordt door een appelboom bestoven), en het liefste een ander ras die in de zelfde periode bloeit. Welke rassen dit zijn kunt u vinden met de handige bestuivings-hulp aan de rechterkant van deze pagina. De bestuivende boom mag tot 100m. van de fruitboom vandaan staan, kijk dus ook even in de tuin van de overburen! Ik wil er ook nog even bij vermelden dat Gieser Wildeman bekend staat als een goede zelfbestuiver. Perenbomen hebben altijd enkele jaren nodig voordat ze in productie komen (samen met kersenbomen, in tegenstelling tot bijv. appel en pruimenbomen die zo goed als direct in productie komen). De productie met alleen zelfbestuiving zal dus nog wel een stuk hoger worden. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evelijn Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Wat een mooie site! 100 m...dat is handig... hierin de straat hebben nieuwe buren net Conference geplant. Dan hoef ik dus niet in een perenboom te investeren maar kan ik toch een appelboom planten. Nu eens neuzen bij de buren welke appelbomen er staan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Kleine tip:http://blog.fruitbomen.net/zelfbestuivende-appelbomen/ Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evelijn Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Als ik zo over appels lees.. krijg ik wel behoefte om ze eerst te proeven. Ik wil ze graag zelf eten en niet aan mijn paard voeren omdat ik ze niet zo lekker vind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Welke appel haal je in de winkel? Adviseer ik je wel in een goed resistente zelfbestuiver met de zelfde smaak. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiancaO Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik zeg: in een appeltaart zijn ze allemaal lekker (en in het eerste jaar hadden we 'één appeltaart' oogst aan de boompjes hangen ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 In de appeltaart moet je natuurlijk een Rode Goudreinette doen, verweg de lekkerste! Ookal zijn er ook mensen die de Bramley's Seedling erg lekker vinden. Maar die hebben gewoon een vreemde smaak Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evelijn Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Tja... appeltaart is zeker lekker maar daarvoor haal ik de appels wel uit de tuin van mijn ouders. Die hebben hele oude appelbomen in eigenlijk wat verwaarloosde boomgaard ... die zijn niet lekker om zo te eten maar wel in de appeltaart (zusje heeft dat al geprobeerd). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik zeg: in een appeltaart zijn ze allemaal lekker (en in het eerste jaar hadden we 'één appeltaart' oogst aan de boompjes hangen ) Mijn man telt ook geen appels aan mijn bomen maar appeltaarten! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Iemand enig idee waar ik hier in de buurt een Gieser Wildeman kan kopen?Ik zoek me blind maar niemand heeft ze. Of werkt dat niet hier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Iemand enig idee waar ik hier in de buurt een Gieser Wildeman kan kopen?Ik zoek me blind maar niemand heeft ze. Of werkt dat niet hier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 De batterijen heeft ze vast is dat vlakbij jouw de plaats Ochten ? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Ik zit in Oeffelt. Dik 50 kilometer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 nou dat kan wel wezen maar ik zou graag een keer daar kijken volgens mij enorm de moeite door groot assortiment enkwaliteit vindt ik ook goed, prijzen vallen goed mee, kortom lijkt mij wel 50 kilometer waard. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Levert de batterijen nu dan nog? Aan mij leveren ze niet meer (volle grond seizoen is afgelopen) edit, even opgezocht. Batterijen levert aan particulieren tot 21 mei. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Ik ben dus eigenlijk te laat voor een Gieser Wildeman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Nee hoor. Je bent op het laatste moment voor een Gieser Wildeman uit de volle grond. Zelf lever ik niet meer uit de volle grond omdat ik het risico te groot vind. Hier aan de kust loopt alles al hard uit, en dan moet je het gewoon niet doen. Fruitbomen in pot kan je het hele jaar door kopen en planten. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 'k Wil gewoon een goede en wacht dan dus nog wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 In pot is ook goed hoor. Is de zelfde plant Maja, uit de volle grond is er weer in November. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 'k Ben 51 en waar ik vandaan kom zeggen ze.................boompje groot, plantertje dood dus ik wil eigenlijk nu wel genieten van mijn evt boompje en dat kan niet, begrijp ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Gieser Wildeman is erg makkelijk. Geeft vaak het 1e of 2e jaar al vrucht. Als ik in de zomer boompjes heb staan met vruchten erin dan hoor je het wel. Maar de kans is groot dat ik dan ook al lang verkocht leeg ben! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts