Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Fruitboompje bij Gieser Wildeman


Evelijn

Aanbevolen berichten

Ik heb als cadeautje twee jaar geleden twee Gieser Wildeman boompjes gekregen. Erg leuk natuurlijk. Ze zijn volgens mij nog niet zo oud en zijn nog weinig productief. Vorig jaar 3 peertjes. Nu wil ik er eigenlijk wel 1 of 2 fruitboompjes bij. Ik denk zelf aan een appel. Ik vind Breaburn erg lekker maar past dat nou wel of niet goed bij mijn Gieser Wildemannen? Wat zijn de beste opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo asociaal mag zijn om mijn website te "promoten". Op deze pagina kan je de mogelijke bestuivers voor jou fruitboom uitzoeken. Links staat uitgelegd hoe bestuiving werkt.

http://www.fruitbomen.net/bestuiving/

Het bestuiven van een fruitboom is erg belangrijk. Zonder dat een normale fruitboom bestoven wordt, laat hij zijn bloesem vallen en gaat hij geen vruchten vormen. Er zijn ook zelfbestuivende bomen. Deze geven dan wel vrucht, maar altijd minder dan met kruisbestuiving.

Een bestuivende boom moet natuurlijk van de zelfde fruitsoort zijn (een appelboom wordt door een appelboom bestoven), en het liefste een ander ras die in de zelfde periode bloeit. Welke rassen dit zijn kunt u vinden met de handige bestuivings-hulp aan de rechterkant van deze pagina. De bestuivende boom mag tot 100m. van de fruitboom vandaan staan, kijk dus ook even in de tuin van de overburen!

 

Ik wil er ook nog even bij vermelden dat Gieser Wildeman bekend staat als een goede zelfbestuiver. Perenbomen hebben altijd enkele jaren nodig voordat ze in productie komen (samen met kersenbomen, in tegenstelling tot bijv. appel en pruimenbomen die zo goed als direct in productie komen). De productie met alleen zelfbestuiving zal dus nog wel een stuk hoger worden.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie site!

100 m...dat is handig... hierin de straat hebben nieuwe buren net Conference geplant. Dan hoef ik dus niet in een perenboom te investeren maar kan ik toch een appelboom planten. Nu eens neuzen bij de buren welke appelbomen er staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... appeltaart is zeker lekker maar daarvoor haal ik de appels wel uit de tuin van mijn ouders. Die hebben hele oude appelbomen in eigenlijk wat verwaarloosde boomgaard ... die zijn niet lekker om zo te eten maar wel in de appeltaart (zusje heeft dat al geprobeerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg: in een appeltaart zijn ze allemaal lekker (en in het eerste jaar hadden we 'één appeltaart' oogst aan de boompjes hangen )

Mijn man telt ook geen appels aan mijn bomen maar appeltaarten!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat kan wel wezen maar ik zou graag een keer daar kijken volgens mij enorm de moeite door groot assortiment en

kwaliteit vindt ik ook goed, prijzen vallen goed mee, kortom lijkt mij wel 50 kilometer waard.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Je bent op het laatste moment voor een Gieser Wildeman uit de volle grond. Zelf lever ik niet meer uit de volle grond omdat ik het risico te groot vind. Hier aan de kust loopt alles al hard uit, en dan moet je het gewoon niet doen. Fruitbomen in pot kan je het hele jaar door kopen en planten.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...